ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمازون
کسب و کار

درخواست غرامت 100 میلیون دلاری بخاطر تصادف با خودروی حمل بار آمازون

مردی که بر اثر تصادف با خودروی حمل بار آمازون یکی از پاهای خود را از دست داده، حالا از این غول دنیای فناوری شکایت کرده و خواستار دریافت غرامت 100 میلیون دلاری شده است. ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

مردی که بر اثر تصادف با خودروی حمل بار آمازون یکی از پاهای خود را از دست داده، حالا از این غول دنیای فناوری شکایت کرده و خواستار دریافت غرامت 100 میلیون دلاری شده است. او می‌گوید آمازون راننده‌های خود را تحت فشار قرار می‌دهد و همین مسئله باعث بروز تصادف‌های این چنینی می‌شود.

«جاستین هارتلی»، اکتبر 2021 در حال موتورسواری بود که در ساحل ویرجینیا با یک وانت از برند هرتز متعلق به آمازون تصادف کرد. بر اساس اطلاعات پرونده، شدت جراحات فیزیکی به او چنان زیاد بود که پزشکان مجبور به قطع پای چپش شدند. هارتلی حالا از آمازون شکایت کرده و از این شرکت 100 میلیون دلار غرامت می‌خواهد.

او می‌گوید آمازون مسئول است چون نیروهای خود را تحت فشار می‌گذارد و همین فشارها باعث می‌شود افراد دقت کافی را در حین رانندگی نداشته باشند. راننده‌ای که با هارتلی تصادف کرده، «کریستوفر گیل» نام دارد. او پس از تصادف به پلیس گفته بود که در حین رانندگی مشغول بررسی خیابان‌ها در سیستم مسیریابی آمازون بوده است.

آمازون

آمازون نباید رانندگان را تحت فشار بگذارد

«کوین بازان» از موسسه حقوقی Breit Biniazan که وکالت هارتلی را برعهده گرفته، می‌گوید فشارهایی که آمازون به رانندگان می‌آورد، باعث شد گیل بیشتر از آن که به جاده دقت کند، حواسش به سیستم GPS باشد و این تصادف رخ بدهد. او مدعی است که تصادف یاد شده به راحتی قابل پیشگیری بود.

بر اساس اطلاعات پرونده، رانندگان این شرکت باید از اپلیکیشنی به نام Flex استفاده کنند که مسیر حرکت خودرو را نشان می‌دهد. این برنامه همچنین زمان استفاده از سرویس بهداشتی و استراحت ناهار را ثبت می‌کند. اگر رانندگان از برنامه‌ریزی اپلیکیشن عقب بیفتند، آمازون به آن‌ها اعلام می‌کند که باید عقب‌ماندگی خود را جبران کنند، در غیر این صورت دستمزدشان به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد.

این پرونده مدعی است بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان برنامه زمانی تحویل مرسوله‌ها را به شکلی غیرواقعی تنظیم می‌کند. در نتیجه، زیر پا گذاشتن قوانین رانندگی برای رانندگان اجتناب‌ناپذیر می‌شود. هارتلی می‌گوید این آسیب جسمانی باعث شده نتواند فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Farhad Eshaghi
    Farhad Eshaghi | ۱۸ فروردین ۱۴۰۱

    بله باید آمازون باید غرامت بدهد.ولی ۱۰۰ میلیون دلار برای موتور سوار پا نمی‌شود و سلامت انسان حتی از میلیاردها دلار با ارزش تر است

مطالب پیشنهادی