ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استخراج بیت کوین
تکنولوژی

کاهش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در استخراج بیت کوین پس از ممنوعیت‌های چین

تحقیقی تازه نشان می‌دهد که وضعیت استخراج بیت کوین از زمان اعلام ممنوعیت فعالیت ماینرها در چین، سازگاری کمتری با محیط‌زیست پیدا کرده است. ظاهرا حالا سهم استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در استخراج این ارز ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

تحقیقی تازه نشان می‌دهد که وضعیت استخراج بیت کوین از زمان اعلام ممنوعیت فعالیت ماینرها در چین، سازگاری کمتری با محیط‌زیست پیدا کرده است. ظاهرا حالا سهم استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در استخراج این ارز دیجیتال نسبت به گذشته کاهش قابل توجهی داشته است.

پژوهشگران در مطالعه‌ای که نتایج آن با داوری در مجله Joule منتشر شده، می‌گویند با توقف فعالیت ماینرهای چینی سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در استخراج بیت کوین از 41.6 درصد در سال 2020 به 25.1 درصد در ماه اوت 2021 کاهش یافته است. حالا اکثر ماینرها در آمریکا حضور دارند و عمده انرژی خود را از سوخت‌های فسیلی تامین می‌کنند.

محققان تخمین زده‌اند که تولید کربن بر اثر استخراج بیت کوین به اندازه تولید کربن کشور یونان رسیده است. در فرآیند استخراج از کامپیوترهای خاص و قدرتمندی استفاده می‌شود که انرژی زیادی مصرف می‌کنند.

استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین حالا کربن بیشتری تولید می‌کند

در گذشته، ماینرهای چینی در فصول پربارش از استان‌هایی که برق فسیلی ارزان داشتند به استان‌هایی با قابلیت تامین انرژی برق‌آبی می‌رفتند. ولی با آغاز ممنوعیت‌ها، استخراج رمزارزها از ماه ژوئن 2021 کمابیش در خاک چین متوقف شد. به همین خاطر، ماینرها مجبور شدند به کشورهایی مثل آمریکا و قزاقستان مهاجرت کنند. محققان معتقدند که همین مهاجرت دلیل کاهش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر بوده است.

افزایش سهم استخراج در آمریکا باعث افزایش سهم سوخت‌های فسیلی به ویژه گاز طبیعی شد. «الکس دِوریز» (Alex de Vries) از محققان این مطالعه می‌گوید: «شبکه برق آمریکا فقط بخش کوچکی از انرژی خود را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کند.» او مدعی است که بسیاری از ایالت‌های مهم در بحث استخراج از جمله تگزاس، کنتاکی و جورجیا نسبت به میانگین کشوری مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر عملکرد بدتری داشته‌اند.

پژوهشگران درباره قزاقستان هم به ایستگاه‌های تولید برق با زغال‌سنگ اشاره می‌کنند که آلودگی بیشتری نسبت به نمونه‌های قبلی در چین تولید می‌کند. این مطالعه در نهایت نتیجه گرفته که مجموع نشت کربن بر اثر استخراج بیت کوین 17 درصد افزایش یافته است. استخراج این رمزارز حالا سالانه بیش از 65.4 مگاتن کربن دی‌اکسید روانه هوا می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی