ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مرکز توسعه تجارت
فناوری ایران

مرکز تجارت توسعه الکترونیکی: برای پیگیری شکایات اینترنتی، تمامی اطلاعات تراکنش را حفظ کنید

مرکز تجارت توسعه الکترونیکی که به زودی قصد راه اندازی  سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات کسب ‌و کارهای اینترنتی در آینده نزدیک را دارد اعلام کرده که تمامی کاربران هنگام خرید از کسب ‌و کارهای ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۵

مرکز تجارت توسعه الکترونیکی که به زودی قصد راه اندازی  سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات کسب ‌و کارهای اینترنتی در آینده نزدیک را دارد اعلام کرده که تمامی کاربران هنگام خرید از کسب ‌و کارهای اینترنتی، اطلاعات تراکنش پرداخت اعم از درگاه پرداخت اینترنتی (IPG) یا کارتخوان (POS) را ذخیره کرده و نزد خود نگه دارند تا بتوانند در صورت وقوع شکایت احتمالی، آن را ثبت و پیگیری کنند.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از مرکز تجارت توسعه الکترونیکی، بازنویسی سامانه اینماد در دستور کار مرکز تتا قرار گرفته و در آینده نزدیک، بخش شکایات سامانه اینماد تحت عنوان سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات کسب ‌و کارهای اینترنتی راه ‌اندازی خواهد شد.

حفظ اطلاعات تراکشن برای شکایت اینترنتی

آنطور که اعلام شده در سامانه جدید به منظور جلوگیری از ثبت شکایات صوری و بی ‌اساس نسبت به کسب ‌و کارهای اینترنتی که موجب تحمیل هزینه و زحمت اضافه برای کسب ‌و کارهای اینترنتی شده بود، ثبت شکایت صرفاً بر مبنای اطلاعات تراکنش پرداخت، استعلام آن از بانک مرکزی و تطبیق اطلاعات امکان‌ پذیر خواهد بود. بدین منظور هنگام ثبت شکایت در سامانه جدید، ورود اقلام اطلاعاتی تراکنش پرداخت مانند تاریخ، مبلغ، شماره ترمینال، شماره مرجع تراکنش و ... توسط مصرف ‌کننده الزامی است.

این مرکز از تمامی مصرف‌ کنندگان محترم تجارت الکترونیکی خواسته تا هنگام خرید از کسب‌ و کارهای اینترنتی حتماً اطلاعات تراکنش پرداخت را به صورت دقیق ذخیره و نزد خود نگهداری نمایند تا در صورت بروز مشکل، امکان ثبت شکایت و پیگیری از طریق سامانه اینماد را داشته باشند.

بهترین راهی که برای ثبت این اطلاعات توسط این مرکز اعلام شده گرفتن اسکرین شات از صفحه تایید خرید است. همچنین اعلام شده که امکان ثبت شماره تلفن همراه یا نشانی ایمیل نیز در تمامی درگاه ‌های پرداخت اینترنتی به صورت اختیاری وجود دارد که در صورت تکمیل آن، اطلاعات رسید تراکنش از طریق پیامک یا ایمیل برای خریداران اینترنتی ارسال خواهد شد.

حفظ اطلاعات تراکشن برای شکایت اینترنتی

در مورد خریدهایی که با روش پرداخت هنگام تحویل (CoD) انجام می‌گیرند نیز کافی است مصرف‌ کنندگان محترم رسید کارتخوان یا تصویر آن را نزد خود نگه دارند و آن را دور نیندازند. لازم به تأکید است که در سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات کسب و کارهای اینترنتی، امکان ثبت شکایت صرفاً در صورت واریز وجه از طریق شبکه الکترونیکی پرداخت کشور (شاپرک) وجود دارد و در صورت پرداخت نقدی، واریز وجه از طریق کارت به کارت یا روش‌ های دیگر، امکان ثبت شکایت و پیگیری خرید از طریق سامانه اینماد وجود نخواهد داشت و این شکایات از طرق دیگری پیگیری خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی