ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مترجم صوتی
تکنولوژی

متا می‌خواهد با هوش مصنوعی مترجمی برای ترجمه لحظه‌ای صدها زبان توسعه دهد

شاید آرزوی بسیاری از مردم جهان، توانایی صحبت کردن به تمام زبان‌های ممکن باشد تا بتوانند به تمام کشورها سفر کنند و با تمام افراد روی زمین تعامل داشته باشند. حالا متا اعلام کرده که ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

شاید آرزوی بسیاری از مردم جهان، توانایی صحبت کردن به تمام زبان‌های ممکن باشد تا بتوانند به تمام کشورها سفر کنند و با تمام افراد روی زمین تعامل داشته باشند. حالا متا اعلام کرده که در حال ساخت یک مترجم صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند بطور لحظه‌ای صدها زبان را ترجمه کند.

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا در رویداد اخیر این شرکت ضمن معرفی این مترجم صوتی هوش مصنوعی گفت:

«توانایی برقراری ارتباط با تمام افراد جهان به هر زبانی، از جمله قدرت حیرت انگیزی است که مردم همیشه آرزوی آن را داشته‌اند و هوش مصنوعی می‌تواند آن را در طول زندگی به ما ارائه کند. این امر به ویژه زمانی مهم خواهد بود که مردم شروع به حضور در دنیای مجازی کنند و با افرادی با پیشینه‌های مختلف روبرو شوند.»

مترجم صوتی

عملکرد مترجم صوتی متا

مدل هوش مصنوعی جدید متا «No Language Left Behind» نام دارد و گفته می‌شود که با داده‌های آموزشی کمتر نسبت به مدل‌های ترجمه ماشینی فعلی، قابلیت یادگیری زبان‌های جدید را دارد. همچنین می‌تواند گفتار را به طور مستقیم بدون رونویسی به گفتار ترجمه کند.

متا اظهار دارد که نوآوری جدید آن‌ها تاثیر قابل توجهی در سراسر جهان خواهد داشت اما این شرکت چارچوب زمانی توسعه محصول جدیدش یا نقشه راه مشخصی در مورد نحوه دستیابی به هدف خود را مشخص نکرده است. متا در وبلاگ خود نوشت:

«از بین بردن موانع زبانی بسیار قابل توجه خواهد بود و این امکان را برای میلیاردها نفر فراهم می‌کند تا به اطلاعات آنلاین زبان مادری یا ترجیحی خود دسترسی داشته باشند.»

در ادامه، این شرکت توضیح می‌دهد که بیش از 20 درصد جمعیت جهان شامل سیستم‌های ترجمه مدرن امروزی نمی‌شوند و متا این دسته از افراد و زبان‌های نادیده گرفته شده جهان را هدف قرار داده است.

متا در این رویداد از فناوری هوش مصنوعی دیگری با نام «Builder Bot» رونمایی کرده بود که با دریافت دستورات صوتی، امکان ایجاد بخش‌های متفاوتی از یک جهان مجازی را فراهم می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Parsa HH
    Parsa HH | ۱۳ اسفند ۱۴۰۰

    شاید خوب باشه ولی خب دقیقا با نظر فازل موافقم دقیقا بجز فارسی

  • Fazel Alaee
    Fazel Alaee | ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

    البته باید نوشته بشه بجز ایران

مطالب پیشنهادی