ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل پی
تکنولوژی

دسترسی مشتریان برخی بانک‌های روسیه به اپل پی و گوگل پی قطع شد

مشتریان شماری از بانک‌های روسیه در پی حمله این کشور به اوکراین و تحریم‌های مالی جدید، دیگر قادر به خرید و انجام پرداخت در سرویس‌های «گوگل پی» و «اپل پی» نیستند. بانک مرکزی روسیه تاکنون ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

مشتریان شماری از بانک‌های روسیه در پی حمله این کشور به اوکراین و تحریم‌های مالی جدید، دیگر قادر به خرید و انجام پرداخت در سرویس‌های «گوگل پی» و «اپل پی» نیستند. بانک مرکزی روسیه تاکنون نام پنج مورد از این بانک‌ها را منتشر کرده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که اگرچه استفاده از کارت‌های بانکی در داخل خود روسیه با مشکلی روبرو نشده، اما مشتریان نمی‌توانند از خدمات مالی این بانک‌ها در سطح بین‌المللی استفاده کنند. برای مثال انجام پرداخت‌های آنلاین برای کشورهایی که روسیه را تحریم کرده‌اند، دیگر برای مشتریان این بانک‌ها ممکن نیست. از این رو، پرداخت‌های اپل پی و گوگل پی هم از دسترس مشتریان روس خارج شده است.

سرویس‌های پرداخت اپل و گوگل خیلی در روسیه محبوب نیستند. بر اساس آمارهای سال 2020، محبوب‌ترین سرویس پرداخت موبایلی در این کشور سرویس بومی Sberbank Online بوده است. در رده‌های بعدی نام YooMoney (با نام قبلی Yandex Money) و QIWI دیده می‌شود که دو سرویس پرداخت بزرگ دیگر هستند. تا سال 2020، حدود 29 درصد از شهروندان روسیه از گوگل پی و 20 درصد از اپل پی استفاده می‌کردند.

اپل پی

تحریم‌های بیشتر علیه بانک‌های روسیه

کشورهای مختلف به خاطر حمله به اوکراین تحریم‌های مالی را علیه روسیه در نظر گرفته‌اند. طبق اعلام «اورزولا فن در لاین»، رئیس کمیسیون اروپا تحریم‌های این اتحادیه بیش از 70 درصد شبکه بانکی روسیه را هدف قرار می‌دهد. آمریکا تاکنون دو بانک بزرگ Sberbank و VTB Bank را در فهرست تحریم‌ها قرار داده و بریتانیا هم دارایی‌های پنج بانک روسی را مسدود کرده است.

افزون بر این، کشورهای مختلف به توافق رسیده‌اند که دسترسی شماری از بانک‌های روسیه به نظام پرداخت بین‌المللی سوئیفت را تحریم کنند. این نظام مالی امکان ارتباط پرداخت‌های مالی را در سطح جهانی فراهم می‌کند. آمریکا، اتحادیه اروپا و بریتانیا حالا به دنبال وضع تحریم‌های جدید به‌صورت مستقیم علیه ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۸ اسفند ۱۴۰۰

    آمریکا و اروپا باید روسیه و چین رو نابود کنند
    چون آمریکا آقای جهان هستش
    هرچی بگه همونه

مطالب پیشنهادی