ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کمک‌های رمزارزی به اوکراین
تکنولوژی

رقم کمک‌های مردمی به اوکراین در قالب رمزارزها به 11 میلیون دلار رسید

به دنبال درخواست دولت اوکراین از مردم جهان برای ارسال کمک‌های مالی به این کشور به شکل‌های مختلف از جمله به صورت رمزارز، حالا تحلیلگران می‌گویند که تاکنون حداقل 11 میلیون دلار کمک مالی ناشناس ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

به دنبال درخواست دولت اوکراین از مردم جهان برای ارسال کمک‌های مالی به این کشور به شکل‌های مختلف از جمله به صورت رمزارز، حالا تحلیلگران می‌گویند که تاکنون حداقل 11 میلیون دلار کمک مالی ناشناس از طریق رمزارزها به دست اوکراینی‌ها رسیده است.

محققان شرکت Elliptic می‌گویند دولت اوکراین، ان‌جی‌اوها (NGO) و گروه‌های داوطلب با انتشار آدرس کیف پول‌های آنلاین خود تاکنون میلیون‌ها دلار سرمایه گردآوری کرده‌اند. تا این لحظه، ظاهرا بیش از 4000 کمک مالی انجام گرفته و یکی از این افراد ناشناس 3 میلیون دلار بیت کوین را به یک ان‌جی‌او اهدا کرده است. میانگین رقم کمک‌های مالی 95 دلار برآورد شده است.

اکانت رسمی توییتر دولت اوکراین شنبه عصر در توییتی نوشت: «کنار مردم اوکراین بایستید. ما اکنون پذیرای کمک‌های مالی در قالب رمزارز هستیم. بیت کوین، اتریوم و تتر دلار.» بررسی‌ها نشان می‌دهد که دو آدرس اعلامی از سوی توییتر اوکراین تاکنون 5.4 میلیون دلار کمک مالی دریافت کرده است.

توییت اوکراین برای دریافت کمک مالی

رمزارزها، جایگزینی برای ارسال کمک‌های مالی به اوکراین

وزارت دیجیتال اوکراین می‌گوید درخواست دولت به منظور کمک به نیروهای مسلح این کشور بوده، اما جزئیات چگونگی صرف هزینه‌ها اعلام نشده است. موسس Elliptic می‌گوید: «در شرایطی که برخی شرکت‌های پرداخت از پذیرش کمک مالی برای حمایت از ارتش اوکراین خودداری کرده بودند، رمزارزها به عنوان یک روش جایگزین مناسب روی کار آمدند.»

وب‌سایت Patreon دو روز پیش صفحه یک ان‌جی‌او اوکراینی را که از سال 2014 در حال جمع‌آوری حمایت‌های مالی برای کمک به مناطق درگیر جنگ بود، مسدود کرد. این وب‌سایت مدعی است که صفحه مربوطه به دلیل استفاده از مبالغ دریافتی برای فعالیت‌های نظامی و مسلح ناقض قوانین سایت بوده و از دسترس خارج شده است.

همچنین، گفته شده که حداقل یک حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی با کپی کردن توییت یک ان‌جی‌او، آدرس کیف پول خودش را در آن قرار داده تا مسیر کمک‌های مالی را تغییر دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی