ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن Unscripted
تکنولوژی

معرفی اپلیکیشن Unscripted؛ دیگر نگران ژست‌های عکاسی نباشید

تجهیزات حرفه‌ای، شرایط نوری مناسب و پس‌زمینه زیبا تنها بخشی از عوامل مورد نیاز برای ثبت یک عکس جذاب هستند و در صورت عدم انتخاب صحیح ژست (پوز) نمی‌توان به نتیجه مطلوبی دست یافت. اپلیکیشن ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

تجهیزات حرفه‌ای، شرایط نوری مناسب و پس‌زمینه زیبا تنها بخشی از عوامل مورد نیاز برای ثبت یک عکس جذاب هستند و در صورت عدم انتخاب صحیح ژست (پوز) نمی‌توان به نتیجه مطلوبی دست یافت. اپلیکیشن Unscripted جهت رفع همین مشکل به میدان آمده است و انبوهی از ژست‌های مختلف تحت دسته‌بندی‌های گوناگون را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا از آن‌ها الگوبرداری کنند.



امکانات و قابلیت‌های اپلیکیشن Unscripted

پس از دریافت و نصب اپلیکیشن Unscripted و در اولین ورود به آن، متوجه خواهید شد که حتماً نیازمند یک حساب کاربری برای بهره‌گیری از امکانات آن خواهید بود. البته با اکانت‌های گوگل و اپل هم می‌توان وارد برنامه شد و ضرورتی برای ایجاد حساب کاربری جدید وجود نخواهد داشت؛ اما شاید برخی کاربران از این مسئله استقبال چندانی نکنند و ترجیح بدهند به صورت مهمان در ابتدا با ویژگی‌های ارائه شده آشنا شوند.

پس از ورود به حساب کاربری، به صفحه اصلی اپلیکیشن منتقل خواهید شد که در آن چندین بخش مختلف به چشم می‌خورد. عنوان Sun Tracker یکی از گزینه‌هایی است که به چشم می‌خورد و می‌تواند با توجه به موقعیت جغرافیایی و تاریخ در نظر گرفته شده، ساعت‌های مناسب عکاسی را پیش‌بینی کند. بخشی دیگر تحت عنوان Camera Setting Guide هم به مشاهده می‌شود که تنظیمات مناسب برای شرایط نوری مختلفی در آن ذکر شده است. این تنظیمات شامل میزان گشودگی دیافراگم، سرعت شاتر و ایزو می‌شوند؛ ولی قاعدتاً نیاز به تغییر با توجه به وضعیت محل عکسبرداری و سایر عوامل خواهد بود.

اما مهم‌ترین قسمت در اپلیکیشن Unscripted به ژست‌های عکاسی اختصاص پیدا کرده است که با انتخاب گزینه Browse در صفحه اصلی یا لمس تب Poses در سایر صفحات قابل دسترس خواهد بود. ژست‌ها در دسته‌بندی‌های متنوعی مثل عروسی، خانواده، نوزادان، فارغ التحصیلی، همراه با حیوانات و... قرار گرفته‌اند. با انتخاب هر گروه به تب‌های بیشتری دست پیدا خواهید کرد که طبقه‌بندی جزئی‌تری را ارائه می‌دهد.

اپلیکیشن Unscripted

با لمس هر تصویر به جزئیات بیشتری از جمله راهنمای ژست مربوطه تحت عنوان Direction خواهید رسید. البته این دستورالعمل‌ها چندان خاص به نظر نمی‌رسند و اطلاعاتی درباره شرایط تصویربرداری ارائه نمی‌دهند؛ بلکه تنها چکیده‌ای از نحوه حفظ ژست مربوطه خواهند بود. برای ذخیره ژست‌ها و دسترسی آسان‌تر به آن‌ها تنها کافی است تا از گزینه لایک استفاده نمایید. عکس‌های لایک شده در تب Favs در آینده قابل مشاهده خواهند بود.

اپلیکیشن Unscripted

همانطور که در قسمت‌های قبلی اشاره کردیم، ثبت نام و ورود به حساب کاربری جهت استفاده از قابلیت‌های برنامه ضروری است. بخشی از این الزام به دلیل ساختار مشابه با شبکه‌های اجتماعی درون اپلیکیشن Unscripted است. در واقع ساختار کلی اپ به صورت کاربر محور طراحی شده است و افراد می‌توانند با آپلود ژست‌های خود، محتوای قابل استفاده برای دیگران را فراهم سازند. جهت آپلود عکس درون برنامه ابتدا باید یک نام برای ژست همراه با دسته‌بندی مناسب انتخاب نمایید و سپس راهنمای آن را همراه با آدرس حساب کاربری اینستاگرام خود اضافه کنید. عکس‌ها می‌توانند به صورت عمومی (Public) برای تمامی کاربران قابل مشاهده باشند یا به صورت خصوصی (Private) تنها به مجموعه تصاویر اکانت اضافه شوند.

اپلیکیشن Unscripted

اپلیکیشن Unscripted به ابزاری جداگانه برای مدیریت برنامه عکاسان هم مجهز شده است که در آن می‌توان جدول زمانی تصویربرداری‌ها را تنظیم نمود. همچنین عکاسان می‌توانند لیستی از مراجعین خود تشکیل دهند و به صورت گروهی برای آن‌ها پیام یا ایمیل بفرستند. هر فرد می‌تواند پروفایل کاری برای خود ایجاد نماید و آن را به دلخواه شخصی‌سازی کند. ارائه گزارش از درآمدها به صورت تفکیک شده از دیگر ویژگی‌های این قسمت به شمار می‌رود.

اپلیکیشن Unscripted

جمع‌بندی

بیشتر امکانات برنامه Unscripted بدون بهره‌گیری از حساب کاربری پرمیوم قابل استفاده نخواهند بود؛ در نتیجه بهتر است از همان ابتدا به سراغ نسخه‌های کرک شده در منابع غیر رسمی بروید. ژست‌های ارائه شده درون اپ از تنوع مناسبی برخوردار هستند؛ اما اگر اهل پینترست باشید، می‌توانید به خیل عظیم‌تری از پوزهای مناسب عکاسی دسترسی پیدا کنید. همچنین قابلیت‌های جانبی مثل مدیریت برنامه عکاسان یا شبکه اجتماعی داخلی نمی‌توانند نقش پررنگی را ایفا کنند و گزینه‌های حرفه‌ای بهتری برای هرکدام از آن‌ها وجود دارد. پس اگر به دنبال منبعی برای ایده‌های عکاسی هستید و حوصله جستجوی چندانی را هم ندارید، اپلیکیشن گفته شده می‌تواند برای شما مفید باشد.

دانلود برنامه Unscripted

Unscripted - Posing Guide for Photographers

Unscripted - Posing Guide for Photographers

سازنده: OMJ Holdings Pty Ltd قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۴۹ و ۷۹ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی