ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راشا تودی روسیه
تکنولوژی

اتحادیه اروپا رسانه‌های دولتی روسیه را تحریم می‌کند

اتحادیه اروپا در تصمیمی که احتمالا تاثیر بسزایی بر نحوه مدیریت محتوا در پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب خواهد داشت، اعلام کرد که می‌خواهد رسانه‌های دولتی روسیه را تحریم کند. با این اقدام دو رسانه «راشا تودی» ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

اتحادیه اروپا در تصمیمی که احتمالا تاثیر بسزایی بر نحوه مدیریت محتوا در پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب خواهد داشت، اعلام کرد که می‌خواهد رسانه‌های دولتی روسیه را تحریم کند. با این اقدام دو رسانه «راشا تودی» (RT)، «اسپوتنیک» و زیرمجموعه‌های آن‌ها نمی‌توانند اخبار خود را از جنگ روسیه و اوکراین در اروپا مخابره کنند.

«اورزولا فون در لاین»، رئیس کمیسیون اروپا در توییتی اعلام کرد که این اتحادیه با تحریم راشا تودی و اسپوتنیک «مانع از نشر دروغ برای توجیه جنگ پوتین» می‌شود. بازوهای اجرایی اتحادیه اروپا در نظر دارند که با توسعه برخی ابزارها با نشر اطلاعات نادرست از سوی این دو رسانه مبارزه کنند. با این حال، فون در لاین هنوز دقیقا مشخص نکرده که این ابزارها چه تدابیری را به کار خواهند گرفت.

همچنین، نمی‌دانیم که اتحادیه اروپا چگونه می‌خواهد فعالیت این دو رسانه را متوقف کند. راشا تودی و اسپوتنیک کانال‌های یوتیوب فعالی دارند. این شرکت در اقدامی مشابه متا، مالک فیسبوک اعلام کرد که به‌صورت موقت مانع از درآمدزایی کانال‌های یوتیوب روسی نظیر RT از تبلیغات می‌شود.

تحریم رسانه‌های روسیه

اقدامات متا و یوتیوب علیه رسانه‌های دولتی روسیه

در حال حاضر متا و یوتیوب دسترسی به رسانه‌های دولتی روسیه را فقط در اوکراین متوقف کرده‌اند. به دنبال این اقدام، رگولاتور ارتباطات روسیه در نامه‌ای از گوگل خواست که دسترسی به رسانه‌های این کشور را در اوکراین آزاد کند. از سوی دیگر، مسکو اعلام کرده بود که به‌صورت جزئی دسترسی به فیسبوک را به خاطر سانسور رسانه‌های روسیه محدود می‌کند. افزون بر این، پیش‌تر در خبری به شما اعلام کرده بودیم که دسترسی به توییتر هم در تعدادی از سرویس‌دهنده‌های بزرگ روسیه محدود و قطع شده است.

حالا باید منتظر باشیم تا ببینیم برنامه اتحادیه اروپا برای توقف فعالیت‌های دو رسانه روسی چگونه اجرا خواهد شد و این اتحادیه تا چه اندازه به دنبال جلوگیری از نشر اخبار از سوی راشا تودی و اسپوتنیک خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • darklight
    darklight | ۹ اسفند ۱۴۰۰

    به نظرتون وقتی بخش عمده ای از گاز اروپا رو روسیه تامین می کنه و بخش عمده ای از گندمش رو اوکراین که به زودی ممکنه بره تحت امر روسیه، آیا اروپا می تونه به این تحریم ها ادامه بده؟ گیریم که میخوان استفاده از سوخت فسیلی رو تا 2050 کلا متوقف کنند (نه به علت آلایندگی که به خاطر استقلال انرژی) برای جایگزینی گندم چه کار می تونن بکنن؟
    کلا نباید توی این دعوا طرف کسی بود. نظر شخصی

  • حسین طاهری
    حسین طاهری | ۹ اسفند ۱۴۰۰

    دوست دارم روسیه گاز را روی اروپا ببنده ببینم چه غلطی می کنند ، تسلیحات نظامی اوکراین رو با گول زدن نابود کردن حالا فقط بلدن تحریم کنند.

مطالب پیشنهادی