ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ رسما مرگ سری گلکسی نوت را تایید کرد

خبری که بسیاری انتظارش را می‌کشیدند و البته پیش‌بینی‌اش می‌کردند، بالاخره تایید شد: سامسونگ دیگر گوشی هوشمند از سری گلکسی نوت تولید و عرضه نخواهد کرد تا یکی از محبوب‌ترین سری موبایل‌های تاریخ به پایان ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۰:۱۵

خبری که بسیاری انتظارش را می‌کشیدند و البته پیش‌بینی‌اش می‌کردند، بالاخره تایید شد: سامسونگ دیگر گوشی هوشمند از سری گلکسی نوت تولید و عرضه نخواهد کرد تا یکی از محبوب‌ترین سری موبایل‌های تاریخ به پایان راه برسد. اما چه بلایی سر قلم S Pen در دنیای گوشی‌های هوشمند سامسونگ می‌آید؟

مدیر بخش موبایل سامسونگ، «Roh Tae-moon» در حاشیه کنگره جهانی موبایل 2022 در صحبت با خبرنگاران چنین موضوعی را تایید کرده و گفته از این پس، گلکسی نوت در قالب سری گلکسی S اولترا راهی بازار می‌شود. یعنی گوشی‌های این سری وارث معنوی گلکسی نوت خواهند بود و قلم S Pen در گوشی‌ها سامسونگ باقی می‌ماند.

سرنوشت قابل انتظار برای گلکسی نوت

پس از اینکه سامسونگ تصمیم گرفت قلم S Pen را به گوشی هوشمند دیگری غیر از سری گلکسی نوت بیاورد، بسیاری چنین سرنوشتی را پیش‌بینی کردند. گلکسی S21 اولترا اولین گوشی سامسونگ بود که غیر از خانواده نوت از قلم پشتیبانی می‌کرد. با این حال، برخی همچنان امید به عرضه این محصولات داشتند و منتظر معرفی گلکسی نوت 21 و 21 اولترا بودند.

گلکسی نوت
گلکسی S22 اولترا

اما با معرفی سری گلکسی S22، این امیدها رنگ باخت و گلکسی S22 اولترا تیر خلاص را به این فبلت‌های محبوب زد. گلکسی S22 اولترا نه تنها از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند، بلکه جایگاه مخصوص آن را دارد و همچنین طراحی‌اش مشابه این محصولات است.

گوشی‌های نوت در کنار پشتیبانی از قلم S Pen، نمایشگر بزرگی هم داشتند، البته نه در سال‌های اخیر. در حقیقت از دو یا سه سال اخیر اکثر گوشی‌های هوشمند به خصوص پرچمدارها نمایشگر بزرگی دارند، بنابراین دیگر با ویژگی خاصی در گوشی‌های نوت روبه‌رو نبودیم. اگر این موارد را در کنار یکدیگر قرار دهیم، می‌بینیم که مرگ این خانواده با اینکه برای طرفداران خوشایند نیست، اقدامی منطقی محسوب می‌شود.

گلکسی نوت

با توجه به گفته مدیر سامسونگ، از این پس احتمالا تمام گوشی‌های سری اولترا گلکسی S به جایگاه مخصوص قلم S Pen مجهز می‌شوند و حتی شاید این ویژگی به نسل بعدی گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد هم راه پیدا کند. در نهایت سامسونگ از این پس تنها روی گوشی‌های سری گلکسی S و تاشو تمرکز خواهد کرد که به ترتیب در نیمه اول و دوم سال‌های میلادی معرفی خواهند شد و دیگر سری گلکسی نوت جایی در این برنامه زمانی نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۹ اسفند ۱۴۰۰

    تیتر گمراه کنندست دیگه معلومه سری نوت با سری s ادغام شد تنها چیزی که نیست فقط همون اسم نوت کسی که طرفدار سری نوته ناامید نمیشه

مطالب پیشنهادی