ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

72 ساعت توقیف خودرو؛ جریمه عبور از شانه خاکی در نوروز 1401

با نزدیک شدن به ایام نوروز و شروع دوباره‌ی سفرهای جاده‌ای خطوط قرمزی ابلاغ شده است که، شامل سرعت و سبقت غیر مجاز و مخصوصا تردد از شانه خاکی جاده ها در ترافیک است. برهمین ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۵

با نزدیک شدن به ایام نوروز و شروع دوباره‌ی سفرهای جاده‌ای خطوط قرمزی ابلاغ شده است که، شامل سرعت و سبقت غیر مجاز و مخصوصا تردد از شانه خاکی جاده ها در ترافیک است. برهمین اساس، در ایام نوروز اگر خودرویی از شانه خاکی یا مسیر مقابل برای عبور از ترافیک استفاده کند، برای 72 ساعت در پاکرینگ شهرداری متوقف خواهد شد.

تحلیل‌های انجام شده می‌گوید افزایش ترددها از ۲۶ اسفند شروع می‌شود. کاهش شیوع بیماری کرونا و افزایش رونق کسب و کار و سفر‌های تجاری و گردشگری از جمله دلایل افزایش تردد‌ها اعلام شده است.
افراد واکسن زده غیر بیمار، می‌توانند با خودروهای شخصی یا حمل و نقل عمومی در نوروز سفر کنند. ملاک این است که افراد واکسن زده باشند و بیمار نباشند، در این صورت می‌توانند با خودروهای شخصی یا حمل و نقل عمومی به استان‌های کشور سفر کنند.
سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور در مورد تخلفات رانندگی اعلام کرد: «کسانی که برای عبور از ترافیک از شانه خاکی جاده یا مسیر مخالف استفاده کنند مجازاتشان توقیف ۷۲ ساعته خودرو است و هیچ بخششی صورت نمی گیرد‌.»
همچنین قاسمی، دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: «پلاک‌های خودروهایی که واکسیناسیون آنها تایید نشود از ۲۰ اسفند در صورت تردد بین جاده‌ای جریمه می‌شوند.»
وی ادامه داد: «پلاک‌هایی که در سامانه ایران من و سامانه پلیس راهنمایی و رانندگی واکسیناسیون آنها ثبت نشده است در صورت تردد بین جاده‌ای جریمه می‌شوند. حدود ۲ میلیون خودرو هنوز ثبت واکسیناسیون نشده‌اند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی