ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام از مودم اسنپدراگون X70 با پردازنده هوش مصنوعی رونمایی کرد

کوالکام در جریان کنگره جهانی موبایل 2022 از جدیدترین مودم خود به نام اسنپدراگون X70 رونمایی کرد که نسبت به نسل قبلی‌اش سرعت دانلود و آپلود بالاتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و البته ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۰

کوالکام در جریان کنگره جهانی موبایل 2022 از جدیدترین مودم خود به نام اسنپدراگون X70 رونمایی کرد که نسبت به نسل قبلی‌اش سرعت دانلود و آپلود بالاتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و البته قابلیت‌های بیشتری هم دارد. کوالکام برای بهبود عملکرد این تراشه از هوش مصنوعی استفاده کرده که برای اولین بار با چنین فناوری روبه‌رو هستیم.

عملکرد کوالکام اسنپدراگون X70

هوش مصنوعی باعث به حداکثر رساندن سیگنال 5G برای پوشش‌دهی بهتر می‌شود که برای موج میلی‌متری اهمیت بالاتری دارد. کوالکام می‌گوید این بهبود به مکان‌هایی مانند استادیوم‌ها محدود می‌شود و تمام ضعف‌های موج میلی‌متری را برطرف نمی‌کند. اما در مواقعی که به سیگنال موج میلی‌متری دسترسی نداشته باشید، پردازنده هوش مصنوعی جدید پوشش‌دهی و سرعت زیر 6 گیگاهرتز را بهبود می‌دهد. در حقیقت این پردازنده هوش مصنوعی با استفاده از الگوریتم‌های بهینه‌سازی می‌تواند میانگین سرعت دانلود و آپلود را افزایش دهد.

به گفته کوالکام، این تراشه به لطف استفاده از فناوری 5G PowerSave Gen 3، تا 60 درصد بهره‌وری انرژی بالاتری دارد. این فناوری شامل تکنیک‌های پیشرفته‌ای می‌شود.

اسنپدراگون X70

حداکثر سرعت دانلود این مودم به 10 گیگابیت بر ثانیه می‌رسد و حداکثر سرعت آپلود آن هم برابر 3.5 گیگابیت بر ثانیه است. کوالکام نمونه‌های این مودم را در نیمه دوم 2022 در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، اما انتظار می‌رود محصولات مجهز به آن سال آینده میلادی از راه برسند. احتمالا تراشه جایگزین اسنپدراگون 8 نسل یک با این مودم در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد و پرچمدارهای 2022 مانند سری گلکسی S23 سامسونگ با اسنپدراگون X70 از راه می‌رسند.

کوالکام همچنین از ویژگی‌های صوتی جدیدی رونمایی کرده که شامل پشتیبانی ایربادهای بی‌سیم با کیفیت سی‌دی 16 بیتی بدون اتلاف از طریق بلوتوث می‌شود. همچنین با حالت گیمینگ جدیدی روبه‌رو هستیم که میزان تاخیر را به 68 میلی ثانیه می‌رساند، یعنی 25 درصد کمتر از فناوری کنونی کوالکام.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی