ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پناهجویان اوکراین
تکنولوژی

حمله سایبری به ایستگاه مرزی اوکراین، خروج پناهجویان از این کشور را مختل کرد

یک ایستگاه کنترل مرزی در اوکراین تحت حمله سایبری قرار گرفته و این اتفاق باعث کندی حرکت پناهجویان به سمت کشور رومانی شده است. گفته شده که این حمله آسیبی به مراکز رومانی وارد نکرده ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

یک ایستگاه کنترل مرزی در اوکراین تحت حمله سایبری قرار گرفته و این اتفاق باعث کندی حرکت پناهجویان به سمت کشور رومانی شده است. گفته شده که این حمله آسیبی به مراکز رومانی وارد نکرده و فقط سیستم‌های اوکراین را از کار انداخته است. حمله یادشده شبیه حملاتی است که چند روز پیش به وزارت دفاع و اقتصاد اوکراین انجام شده بود.

به گزارش وب‌سایت «ونچربیت»، پناهجویانی که به دنبال تهاجم روسیه در حال ترک اوکراین هستند، گاها روزها در ایستگاه‌های مرزی معطل می‌شوند. بخشی از این اتفاق به خاطر نوعی حمله سایبری است که سیستم‌ها را مختل کرده است.

پناهجویان اوکراین

یک متخصص امنیت سایبری به نام «کریس کوبکا» که موفق شده به رومانی برود، می‌گوید: «مردم در مرز گیر کرده‌اند چون اوکراین فقط می‌تواند با کاغذ و قلم اطلاعات را ثبت کند.» کوبکا باور دارد که این حمله سایبری اوایل صبح شنبه به وقت محلی رخ داده است.

حمله سایبری ثبت و بررسی اطلاعات را کند کرده است

او به لطف دانش قبلی در زمینه امنیت سایبری توانست با ماموران اوکراینی صحبت کند و آن‌ها به او گفتند که این حمله دقیقا شبیه همان حملاتی به نظر می‌رسد که برخی از وزارت‌خانه‌های این کشور را دچار مشکل کرده بود. چهارشنبه هفته شده وزارت دفاع، اقتصاد، هوانوردی و شرکت‌های فعال در زمینه خدمات IT، درست پیش از حمله روسیه، با حمله سایبری روبرو شدند. محققان از بدافزار مورد استفاده در این حملات تحت عنوان HermeticWiper نام برده‌اند.

در حال حاضر مشخص نیست که نیروهای مرزی توانسته‌اند سیستم‌های کامپیوتری خود را دوباره فعال کنند یا نه. از زمان آغاز حمله روسیه در روز پنج‌شنبه بیش از 368 هزار نفر از اوکراین خارج شده‌اند. با این حال، این کشور سخت‌گیری‌هایی را در خصوص خروجی‌ها در نظر گرفته چون مردان 18 تا 60 سال به ماندن در کشور ملزم شده‌اند.

کوبکا می‌گوید قبل از ورود به رومانی حدود 28 ساعت در مرز اوکراین معطل شده و شب را در یک اتوبوس سر کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی