ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

حمله روسیه به اوکراین ، تحریم های غرب و چالشی جدید خودروسازان بزرگ دنیا

حمله روسیه به اوکراین به مهمترین خبر جهان تبدیل شده و بسیاری از مردم دنیا با نگرانی آن را دنبال می‌کنند‌. با توجه به تحریم‌های گسترده‌ای که از سوی کشورهای غربی علیه روسیه وضع شده، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

حمله روسیه به اوکراین به مهمترین خبر جهان تبدیل شده و بسیاری از مردم دنیا با نگرانی آن را دنبال می‌کنند‌. با توجه به تحریم‌های گسترده‌ای که از سوی کشورهای غربی علیه روسیه وضع شده، به نظر می‌رسد شرایط برای برخی خودروسازان پیچیده خواهد شد. برای نمونه کمپانی‌های مطرحی مثل فولکس واگن، رنو و استلانتیس چند کارخانه بزرگ در خاک روسیه دارند و تحریم‌های وضع شده می‌تواند آینده آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

حمله روسیه به اوکراین - رنو

شاید بدانید گروه رنو بخش عمده‌ای از سهام کمپانی روسیه آوتوواز را در اختیار دارد. این کمپانی محصولات لادا را که پرفروش‌ترین برند روسی است، تولید می‌کند. به گفته مدیرعامل رنو یعنی آقای لوکا دی مئو، اکثر قطعات این برند تولید داخل هستند و ممکن است تحریم‌ها تاثیر چندانی بر ادامه فعالیت آن نداشته باشد. البته در مقابل مدیر عامل آوتوواز هم گفته در صورت بروز اختلال در زنجیره تامین میکروچیپ بخاطر تحریم‌های آتی، این شرکت به دنبال تامین‌کننده‌های جایگزین خواهد بود.

حمله روسیه به اوکراین - لادا

اما گروه فولکس واگن و استلانتیس هردو کارخانه‌هایی در شهر کالوگا دارند‌. این شهر در فاصله ۱۸۰ کیلومتری جنوب غرب مسکو واقع شده و یک مرکز مونتاژ خودرو محسوب می‌شود. کمپانی آلمانی مدل‌هایی مثل تیگوان، پولو، اشکودا رپید، آئودی Q7 و Q8 را این شهر مونتاژ می‌کند. استلانتیس هم یک کارخانه مشترک با میتسوبیشی در این شهر دارد.

حمله روسیه به اوکراین - لادا

در کنار این‌ها، مرسدس بنز نیز اخیرا ۲۵۰ میلیون یورو در یکی از کارخانه‌های روسی برای تولید E کلاس و مدل‌های شاسی‌بلند سرمایه‌گذاری کرده است. هر چند ب‌ام‌و کارخانه مستقلی در روسیه ندارد، اما شماری از محصولات آن با واردات قطعات منفصله، توسط شرکت آوتوتور در کالینینگراد مونتاژ می‌شود. یکی از سخنگوهای مرسدس درباره شرایط موجود ابراز نگرانی کرده و گفته امیدوار است تنش‌ها هر چه سریع‌تر پایان پیدا کنند. وی افزوده محدودیت کردن فعالیت کمپانی در روسیه در حال بررسی است.

حمله روسیه به اوکراین - مرسدس

ناکفته نماند به غیر از خودروسازان، قطعه‌سازان مشهوری مثل کانتیننتال، مگنا و ویستئون هم دارای کارخانه‌هایی در شهر کالوگا هستند و حمله روسیه به اوکراین به احتمال زیاد برای آنها نیز چالش‌هایی در پی خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی