ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

روسیه
کسب و کار

بلومبرگ: 21 ثروتمند روسیه در سال 2022 بیش از 84 میلیارد دلار از دست داده‌‌اند

بر اساس شاخص میلیاردهای بلومبرگ، 21 فرد میلیاردر روسیه از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون رقمی بیش از 84 میلیارد دلار از ثروت خود را دست داده‌اند. ضرر و زیان این افراد از زمان آغاز ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

بر اساس شاخص میلیاردهای بلومبرگ، 21 فرد میلیاردر روسیه از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون رقمی بیش از 84 میلیارد دلار از ثروت خود را دست داده‌اند. ضرر و زیان این افراد از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین بیش از دو برابر شده است.

پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، بسیاری از کشورهای غربی با تحریم‌های خود باعث سقوط ارزش بازار این کشور شدند و این امر دارایی ثروتمندترین افراد روسیه را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

روسیه از حدود 10 روز قبل (20 فوریه) حملات نظامی خود به اوکراین را آغاز کرده است. شاخص میلیاردهای بلومبرگ نشان می‌دهد که تنها یک روز پس از تهاجم، 21 فرد میلیارد روسی حدود 39 میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داده‌اند و این امر باعث شد تا بازار سهام کشور هفته گذشته 50 درصد سقوط کند.

روسیه

تاثیرات اقتصادی حمله روسیه به اوکراین

آشفتگی بازار روسیه باعث شد تا بانک مرکزی این کشور معاملات سهام در بورس مسکو را متوقف کند تا از سقوط بیشتر بازار جلوگیری کند. با این حال، ثروت میلیاردرهای روسی همچنان تحت فشار قرار داشت، زیرا برخی از شرکت‌های آن‌ها تحت تحریم سایر کشورهای جهان قرار گرفته بودند.

در این بین، بیشترین آسیب در میان میلیاردرهای روسیه به «واحد علی‌اکبروف» رئیس شرکت نفتی لوک اویل (Lukoil) رسید که در سال جاری 14 میلیارد دلار (حدود 60 درصد از دارایی‌هایش) را پس از کاهش حدود 80 درصدی قیمت سهام شرکت خود در بورس لندن از دست داده است. بلومبرگ اکنون ارزش دارایی‌های او را 8.8 میلیارد دلار اعلام کرده است.

ثروتمندترین مرد شناخته شده روسیه یعنی «ولادیمیر پوتانین» نیز تاکنون 6.2 میلیارد دلار از دست داده و اکنون دارایی خالص او به 24.7 میلیارد دلار رسیده است. قیمت سهام شرکت «نوریلسک نیکل» که پوتانین رئیس آن است نیز در بورس لندن 56 درصد کاهش یافته است. از سویی دیگر، «اسکندر مخمودوف» رئیس شرکت معدن و متالورژی اورال به طور کلی از لیست میلیاردرها خارج شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی