ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موتور WebKit در iOS
تکنولوژی

توسعه‌دهندگان خواستار دسترسی به سایر موتورهای پردازش وب در iOS شدند

اپل در سال‌های اخیر با اتهامات زیادی در زمینه سیاست‌های ضدرقابتی روبرو بوده است. حالا در جدیدترین خبر، گروهی از توسعه‌دهندگان پروژه‌ای به نام Open Web Advocacy را راه‌اندازی کرده‌اند که مطالبه دسترسی به سایر ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

اپل در سال‌های اخیر با اتهامات زیادی در زمینه سیاست‌های ضدرقابتی روبرو بوده است. حالا در جدیدترین خبر، گروهی از توسعه‌دهندگان پروژه‌ای به نام Open Web Advocacy را راه‌اندازی کرده‌اند که مطالبه دسترسی به سایر موتورهای مرور وب در iOS را مطرح می‌کند.

این گروه خواستار همان سطح از دسترسی‌هایی است که در حال حاضر در نسخه iOS سافاری موجود است. توسعه‌دهندگان همچنین می‌خواهند اپل اجازه دهد امکان استفاده از سایر موتورهای وب برای مرورگرها در iOS وجود داشته باشد.

اگر نمی‌دانید باید به شما بگوییم که iOS برای مرورگرهای وب فقط از موتور WebKit پشتیبانی می‌کند که موتور سافاری و در واقع همه محتواهای تحت وب در این سیستم عامل است. چون برخلاف مک اواس، اپلیکیشن‌های iOS ملزم به استفاده از WebKit هستند. به عبارت دیگر، تمام مرورگرها و اپلیکیشن‌های که در iOS می‌بینید و با وب سروکار دارند، اساسا در پشت صحنه مدام در حال اجرای سافاری هستند.

انحصار اپل

انحصار موتور وب در iOS چه مشکلاتی به وجود آورده است؟

انحصار استفاده از WebKit مشکلات مختلفی را برای توسعه‌دهندگان به وجود آورده چون حتی به آن‌ها اجازه نمی‌دهد که به برخی قابلیت‌های خود سافاری دسترسی داشته باشند. برای مثال، قابلیت دسترسی به حالت تمام صفحه در مرورگرهای شخص ثالث محدود است؛ یا اپل یکپارچگی با سرویس اپل پی را به سافاری محدود کرده است.

اپلیکیشن‌های مبتنی بر وب نمی‌توانند به حالت تمام صفحه بروند و مرورگرهای شخص ثالث نمی‌توانند گزینه افزودن اپلیکیشن وب به صفحه هوم را ارائه کنند. توسعه‌دهندگان از بابت عدم دسترسی به NFC وب و سایر APIها هم در این موتور مرور وب معترض‌اند.

این گروه حالا می‌خواهد نگرانی‌ها و انتقادات خود را به سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) ببرد تا شاید بتواند از طریق آن‌ها اپل را به تغییر سیاست‌ها وادار کند. با این حال، اپل هم احتمالا نمی‌خواهد کنترل خود را بر تجربه تحت وب کاربران پلتفرمش از دست بدهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی