ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لنز طبی
علمی

FDA تاییدیه اولین لنز طبی موثر در درمان آلرژی چشم را صادر کرد

خارش، ریزش اشک و سوزش چشم‌ها می‌تواند ناشی از آلرژی باشد. به تازگی لنز طبی چشم جدید از سوی «FDA» مورد تائید قرار گرفته است که در تسکین این موارد موثر است. شرکت «جانسون-جانسون» روز ...

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

خارش، ریزش اشک و سوزش چشم‌ها می‌تواند ناشی از آلرژی باشد. به تازگی لنز طبی چشم جدید از سوی «FDA» مورد تائید قرار گرفته است که در تسکین این موارد موثر است. شرکت «جانسون-جانسون» روز گذشته گفت: «سازمان غذا و داروی ایالات متحده با «Acuvue Theravision با کتوتیفن» - لنزهایی که قابلیت رساندن دارو از طریق چشم را دارند- موافق است.»

زمانی که افراد در برابر گرد و خاک یا سایر محرک‌های آلرژی‌زا قرار می‌گیرند، چشم شروع به خارش و قرمز شدن می‌کند و سبب ناراحتی می‌شود. کتوتیفن یک آنتی‌هیستامین است که معمولا برای درمان خارش چشم ناشی از ورم آلرژیک استفاده می‌شود.

لنز طبی چشم

سازندگان این لنز طبی چشم می‌گویند: « این لنزها روزانه هستند و پس از یک بار استفاده دور انداخته می‌شوند. این لنزها علاوه بر آنکه قدرت تصحیح بینایی را دارند، خارش و حساسیت چشمی را نیز برای مدت 12 ساعت تکسین می‌دهند. با این‌حال ممکن است لنزها برای افرادی که چشم آستیگماتیک دارند، مناسب نباشند.

ویژگی‌های لنز طبی چشم

طبق مطالعات انجام شده، این لنز طبی چشم پس از تماس می‌تواند در 15 دقیقه اول 50% مواد دارویی را به چشم منتقل کند. با گذشت مدت زمان 5 ساعت تقریبا تمام مواد دارویی جهت تسکین خارش و آلرژی به چشم منتقل می‌کند.

از نظر عوارض جانبی نیز بررسی‌هایی بر روی این لنزها انجام شده است. طبق گفته جانسون-جانسون عوارض این لنزها درد چشم است که البته تنها برای 2% از افرادی که از آن استفاده می‌کنند، محتمل است.

این لنزها، اولین لنز طبی هستند که در قابلیت دارویی دارند. فناوری مشابه دیگری درحال پیشرفت است که می‌تواند با انتقال دارو به چشم، بیماری «گلوکوم» را درمان کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی