ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مسابقه عکاسی موبایل
علمی

برندگان مسابقه عکاسی با موبایل 2022 مشخص شدند

یازدهمین دوره سالانه مسابقه عکاسی با موبایل که در آن فقط عکس‌های گرفته شده توسط دوربین گوشی‌های هوشمند حضور دارند برگزار و برندگان جهانی آن مشخص شدند. کیفیت باورنکردنی عکس‌های ارسال شده به این جشنواره ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

یازدهمین دوره سالانه مسابقه عکاسی با موبایل که در آن فقط عکس‌های گرفته شده توسط دوربین گوشی‌های هوشمند حضور دارند برگزار و برندگان جهانی آن مشخص شدند. کیفیت باورنکردنی عکس‌های ارسال شده به این جشنواره نشان می‌دهد که دوربین گوشی‌های مدرن تا چه اندازه قدرتمند شده است.

«دنیل برمن» بنیانگذار این مسابقه توضیح می‌دهد:

آیفون همچنان در بین شرکت‌کنندگان مسابقه بیشترین استفاده را دراد، اما امسال شاهد حضور گوشی‌های دوربین دار بسیار متنوعی در بین عکس‌های برنده بوده‌ایم. کارهایی که هر سال مشاهده می‌کنیم، همیشه بهتر می‌شوند.

مسابقه عکاسی موبایل شامل 12 دسته‌بندی موضوعی ساده از جمله معماری، سیاه و سفید، مناظر و حیات وحش و عکاسی خیابانی می‌شود. تنها قانون موجود نیز آن است که عکس‌های ارسال فقط باید توسط گوشی‌های هوشمند یا تبلت عکسبرداری و ویرایش شده باشند.

برنده مسابقه عکاسی موبایل 2022

یک عکاس آماتور مستقر در شانگهای با نام «لیو کنکن» توانست عنوان برنده مسابقه امسال را کسب کند که تمام عکس‌های ارسالی او با آیفون 12 پرو مکس به ثبت رسیده بودند. «رودریگو ریواس» عضو هیئت داوران مسابقه درباره این عکاس گفت:

او تسلط زیادی بر هندسه و پرسپکتیو دارد و پس از ترکیب کردن آن با رنگ و مینیمالیسم، سبک شخصی و عکاسی خود را ارائه می‌کند.

در مجموع عکس‌های قابل توجه بسیار زیادی در مسابقه عکاسی موبایل امسال ارسال شده که لحظات شگفت‌انگیزی را ثبت کرده‌اند. با گوشی‌های موبایل به این دلیل که همیشه در دسترس هستند، می‌توان عکس‌های ناگهانی و غیرمنتظره بسیار زیادی گرفت. هرچند کیفیت عکس‌های گرفته شده با موبایل نسبت به دوربین‌های عکاس گران قیمت تفاوت بسیار زیادی دارد، اما نکته اصلی در عکاس با موبایل، توانایی عکاسان در تبدیل یه لحظه و اتفاق غیرمنتظره به یک لحظه با کادربندی زیبا است.

برندگان این مسابقه عکاسی و عکس‌های قابل توجه آن‌ها را در گالری زیر می‌توانید مشاهده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی