ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

روسیه
تکنولوژی

AMD هم روسیه را تحریم کرد؛ تعلیق فروش تراشه به این کشور

پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، AMD نیز به عنوان یکی دیگر از شرکت‌های حوزه فناوری اعلام کرد که روابط تجاری خود را با روسیه محدود می‌‌کند. این شرکت نیز مانند بسیاری از شرکت‌های ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، AMD نیز به عنوان یکی دیگر از شرکت‌های حوزه فناوری اعلام کرد که روابط تجاری خود را با روسیه محدود می‌‌کند.

این شرکت نیز مانند بسیاری از شرکت‌های فناوری سراسر جهان به تبعیت از تحریم‌های ایالات متحده و غرب، سازنده پردازنده‌های گرافیکی رادئون و پردازنده‌های رایزن نیز اعلام کرد که فروش نیمه‌هادی‌ها به روسیه و همسایه آن بلاروس را متوقف می‌کند.

یکی از نمایندگان AMD در ایمیلی به PC World گفت:

بر اساس تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه توسط ایالات متحده و سایر کشورها، در حال حاضر AMD فروش و توزیع محصولات خود را به روسیه و بلاروس متوقف کرده است.

روسیه

به دنبال حمله روسیه‌ به اوکراین آمریکا تحریم‌های سنگینی را علیه این کشور وضع کرد و به تبعیت از آن نیز شرکت‌های جهانی صنعت تراشه‌سازی از جمله TSMC و اینتل اعلام کرده بودند که فروش تراشه به روسیه را متوقف می‌کنند. AMD نیز به دنبال این اقدامات تصمیم گرفته تا از عرضه محصولات خود به این دو کشور جلوگیری کند.

در تصمیمات مشابه دیگری شرکت GlobalFoundries هم اعلام کرده بود اجرای تحریم‌های جدید علیه روسیه‌ را آغاز کرده است و گروه تجاری «انجمن صنعت نیمه‌رسانا» به عنوان نمایندگان تراشه‌سازان بزرگ اعلام کرده بود که به طور کامل از قوانین جدید که به دنبال حمله به اوکراین وضع شده‌اند حمایت می‌کنند.

تاثیر تحریم‌ها بر روسیه تا چه میزان خواهد بود؟

روسیه

بر اساس گزارش Fortune روسیه‌‌ تقریبا 70 درصد از تراشه‌های خود را از چین تامین می‌کند و تنها 30 درصد از نیمه‌هادی‌های این کشور از منابع دیگر وارد می‌شود. هرچند درصد بسیار کمی از تراشه‌های خریداری شده آن توسط شرکت‌های آمریکایی، اروپایی و سایر شرکت‌های آسیایی تامین می‌شود، اما انتظار می‌رود محدودیت‌های به وجود آمده تاثیر قابل توجهی روی اقتصاد روسیه داشته باشد.

در این گزارش همچنین عنوان شده تراشه‌هایی که توسط ایالات متحده توسعه یافته، نسبت به نمونه‌های چینی پیشرفته‌تر هستند و مهم‌تر اینکه برخی کارشناسان اعتقاد دارند تراشه‌های چینی برای هدایت موشک‌های روسی به اندازه کافی عملکرد خوبی ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی