ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

زیان هنگفت فولکس واگن از آتشسوزی کشتی باربری، تمامی ۳۹۶۵ خودروی موجود نابود شدند

چند روز پیش بود که آتش گرفتن کشتی حامل محموله‌ای بزرگ از خودروهای گروه فولکس واگن خبرساز شد. خوشبختانه در آن حادثه تمامی خدمه کشتی از مرگ حتمی نجات پیدا کردند. اما با بررسی های ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

چند روز پیش بود که آتش گرفتن کشتی حامل محموله‌ای بزرگ از خودروهای گروه فولکس واگن خبرساز شد. خوشبختانه در آن حادثه تمامی خدمه کشتی از مرگ حتمی نجات پیدا کردند. اما با بررسی های صورت گرفته حالا معلوم شده تمامی خودروهای حاضر در کشتی به طور کامل نابود شده‌اند. پیش‌بینی می‌شود زیان هنگفت فولکس واگن از این حادثه به چیزی در حدود 400 میلیون دلار برسد و حتی ظاهرا صبح اامروز، کشتی مذکور در آب های کشور پرتغال غرق شده است.

زیان هنگفت فولکس واگن

طبق گزارش اتوموتیو نیوز، این کشتی که Felicity Ace نام دارد، حامل ۳۹۶۵ دستگاه خودرو بود. این خودروها همگی به گروه فولکس واگن و زیرمجموعه‌های لوکس آن تعلق داشتند و پیش از غرض شدن کشتی، گفته می‌شد، میزان صدمه‌دیدگی خودروها به حدی است که امکان تعمیر هیچکدام وجود ندارد.

بر اساس برخی گزارش‌های قبلی Felicity Ace حامل خودروهایی با نشان فولکس واگن، آئودی، بنتلی، پورشه و لامبورگینی بوده است. از آنجایی که در بین این خودروها برخی دارای پیشرانه الکتریکی و در نتیجه باتری بوده‌اند، به همین جهت کنترل آتش چالش‌برانگیز شده و خدمه نتوانسته آن را خاموش کند.

زیان هنگفت فولکس واگن

در زمان فعلی مشخص نیست که آتش دقیقا از کجا و به چه علت شروع شده است. همچنین هنوز معلوم نیست که آیا با گذشت چند روز هنوز آتش بطور کامل خاموش شده یا خیر. تصاویر منتشر شده از Facility Ace پیش از غرق شدن، حکایت از آن داشت که صدمات بسیار زیادی به بدنه آن وارد شده بود.

ناگفته نماند وقتی‌ که حریق شروع شد، Felicity Ace در فاصله ۹۰ مایل دریایی جزایر آزور بود. خوشبختانه تمامی 22 نفر خدمه این کشتی باربری توسط یگان‌های امدادی کشور پرتغال نجات پیدا کردند. این کشتی که مقصد آن ایالات متحده بود، در حال انتقال به یک منطقه امن بود، ولی طبق آخرین خبرهای موجود پس از چند روز آتشسوزی در نهایت بطور کامل غرق شده است. همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند زیان هنگفت فولکس واگن از این حادثه چیزی در حدود 400 میلیون دلار خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۱۴ اسفند ۱۴۰۰

    بیمه بوده ?

مطالب پیشنهادی