ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افزایش طول عمر
علمی

تعداد گام‌های بهینه برای افزایش طول عمر ده هزار قدم پیاده روی در روز نیست

تجزیه و تحلیل داده‌های ده‌ها هزار نفر از چهار قاره جهان که از 15 مطالعه مختلف جمع‌‌آوری شده است، محققان را به نتیجه‌ای متفاوت رساند: بسته به سن شما، تعداد بهینه گام‌ها احتمالا در حدود ...

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

تجزیه و تحلیل داده‌های ده‌ها هزار نفر از چهار قاره جهان که از 15 مطالعه مختلف جمع‌‌آوری شده است، محققان را به نتیجه‌ای متفاوت رساند: بسته به سن شما، تعداد بهینه گام‌ها احتمالا در حدود شش هزار قدم است تا طول عمر خود را افزایش دهید.

برای کسانی که سبک زندگی بی‌تحرکی دارند و به دنبال افزایش طول عمر نیز می‌باشند، تعداد قدم‌های روزانه حائز اهمیت است.

«آماندا پالوچ» اپیدمولوژیست دانشگاه ماساچوست می‌گوید: « کاهش تعداد گام‌ها به معنای کاهش اثر آن‌ها نیست. بلکه این تعداد باید متناسب با شرایط هرکسی تعیین شود. به صورت میانگین می‌توان گفت شش هزار قدم در روز برای افراد مناسب است.»

انسان‌ها اساسا برای حرکت ساخته شده‌اند: تکامل فیزیولوژیکی ما را برای راه رفتن در مسیرهای طولانی آماده ساخته است. این بدان معناست که متابولیسم بدن، تناسب میان اندام قلبی عروقی، سلامت استخوان‌ها و ماهیچه‌ها و حتی سلامت روان ما همگی نیاز به یک پیاده‌روی مناسب دارند. قراردادن قدم زدن در برنامه شلوغ روزانه به ما کمک می‌کند زندگی شاد و سالم‌تری داشته باشیم. گفتن این جمله برای کسانی که وقت آزادتری دارند و تحت فشار نیستند آسان است. اما شرایط برای افرادی که در طول روز بسیار شلوغ هستند، متفاوت است. به همین دلیل است که امروزه ساعت‌های هوشمند و موبایل‌ها قادر هستند تعداد قدم‌های ما را در طول روز بشمارند.

چرا ده هزار قدم در افزایش طول عمر موثر شناخته می‌شد؟

از لحاظ روانشناختی می‌توان گفت از آنجایی که این عدد رند است و به راحتی به خاطر سپرده می‌شود، برای تشویق انسان‌ها به قدم زدن مناسب است. از سوی دیگر، رقمی قابل دستیابی است و ارزش تلاش کردن را دارد. داشتن یک رقم مشخص برای تعداد گام می‌تواند انگیزه افراد را برای رسیدن به هدف افزایش دهد.

افزایش طول عمر

سال گذشته تیمی از محققان دست به بررسی سوابق پزشکی بیش از بیست هزار فرد میانسال زدند. آن‌ها دریافتند حداقل هفت هزار قدم در روز شانس مرگ زودرس را 50% الی 70% کاهش می‌دهد.

در تحقیق مشابه دیگری در استرالیا، مشخص شد 25% از بزرگسالانی که هر روز به پیاده‌روی می‌روند، 40% تا 53% شانس کمتر برای مرگ نسبت به سایر افراد دارند.

برای افراد 60 سال به بالا، تعداد گام‌های شش هزار تا هشت هزار قدم در روز می‌تواند منجر به افزایش طول عمر شود. فشار بیشتر از این بر بدن، ممکن است هیچ فایده مثبتی نداشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی