ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش

هرچه آنچه باید درباره اپل آیدی و کاربردهای آن بدانید

کاربران هنگام استفاده از دستگاه‌های اپل به اپل آی‌دی برای راه‌اندازی و عملکرد صحیح محصولات نیاز پیدا می‌کنند. اما ممکن است این سوال در ذهن بسیاری از افراد مطرح شود که اپل ایدی چیست و ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

کاربران هنگام استفاده از دستگاه‌های اپل به اپل آی‌دی برای راه‌اندازی و عملکرد صحیح محصولات نیاز پیدا می‌کنند. اما ممکن است این سوال در ذهن بسیاری از افراد مطرح شود که اپل ایدی چیست و دقیقاً چه کاربردهایی دارد؟ و چرا اپل همه مشتریان خود را ملزم به ساخت و استفاده از آن می‌نماید؟ در این مطلب به سراغ پاسخ چنین پرسش‌هایی خواهیم رفت و نگاهی دقیق‌تر به ماهیت اپل آیدی خواهیم داشت.



اپل ایدی چیست؟

اپل آی‌دی به حساب کاربری فرد در پلتفرم اپل گفته می‌شود که برای ورود به سرویس آی‌کلاد (iCloud) و بهره‌مندی از امکانات آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. به بیانی دیگر، اپل آی‌دی هویت دیجیتال کاربران اکوسیستم اپل را مشخص می‌کند و جهت همگام‌سازی داده‌ها میان دستگاه‌های مختلف بکار می‌رود.

آیا واقعا به اپل آیدی نیاز داریم؟

اگر از یک دستگاه اپل استفاده می‌کنید یا می‌خواهید از سرویس‌های این شرکت مثل +TV یا اپل موزیک بهره بگیرید، به اپل آیدی نیاز خواهید داشت. برای مثال در یک دستگاه آیفون می‌توانید با داشتن اپل آی‌دی وارد آی‌کلاد شوید و موقعیت موبایل خود را از طریق سرویس Find My مشخص کنید. همچنین تنظیمات کاربر در میان چندین دستگاه همگام‌سازی می‌شود و امکان خرید از طریق فروشگاه اپ استور فراهم می‌گردد. همگام‌سازی سایر داده‌ها و ذخیره آن‌ها در فضای ابری از دیگر مزیت‌های داشتن اپل آیدی محسوب می‌شود.

اپل ایدی چیست

در صورتی که دستگاه خود را گم کنید، اپل آی‌دی می‌تواند بسیار مفید و کاربردی واقع شود؛ زیرا امکان مشخص کردن موقعیت مکانی آن از طریق قابلیت Find My وجود خواهد داشت. ویژگی دیگری به نام Activation Lock به اپل آیدی پیوند خورده است و می‌تواند از دسترسی‌های غیر مجاز به دستگاه‌های دزدیده شده جلوگیری نماید.

امکان داشتن چندین اپل آی‌دی وجود دارد؟

کاربران امکان ساخت چندین اپل آی‌دی را دارند؛ اما معمولاً‌ توصیه می‌شود که از یک حساب کاربری استفاده شود. اگر می‌خواهید تجربه‌ای یکپارچه در تمامی دستگاه‌های خود به همراه داشته باشید و تمامی داده‌های شما همگام‌سازی شود؛ بهتر است از یک اپل آیدی در تمامی آن‌ها استفاده نمایید.

کاربرد‌های اپل ایدی چیست؟

کاربردهای ریز و درشت بسیاری را می‌توان برای اپل آی‌دی متصور شد؛ اما در لیست زیر به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره شده است.

  • همگام‌سازی داده‌های مختلف مثل مخاطبین، تصاویر، فایل‌ها، پیام‌ها، نسخه‌های پشتیبان و...
  • یافتن موقعیت مکانی دستگاه‌های گم یا دزدیده شده
  • بهره‌مندی از امکانات اپ استور و خرید از آن
  • استفاده از سرویس‌های جانبی اپل مثل اپل موزیک، Arcade و +TV
  • قفل کردن دستگاه‌های دزدیده شده و جلوگیری از دسترسی به آن‌ها

محدودیت‌های اپل ایدی چیست؟

محدودیت سنی یکی از مهم‌ترین مواردی است که کاربران هنگام ساخت اپل آی‌دی با آن مواجه می‌شوند. حداقل سن مجاز برای ساخت حساب کاربری اپل در ایالات متحده ۱۳ سال است. البته افراد زیر ۱۳ سال هم می‌توانند صاحب اپل آیدی باشند؛ به شرط اینکه اکانت آن‌ها روی حالت Family Sharing قرار بگیرند تا والدین بتوانند بر فعالیت آن‌ها نظارت داشته باشند. البته قانون محدودیت سنی و کنترل والدین در کشورهای مختلف، متفاوت است.

اپل چه اطلاعاتی را جمع‌آوری می‌کند؟

هنگامی که از اپل آی‌دی همراه با آی‌کلاد استفاده می‌کنید، اپل داده‌های خاصی را از شما جمع‌آوری می‌کند. این داده‌ها شامل نام، آدرس، شماره همراه، دستگاه‌های متصل، تاریخچه خریداری اپ‌ها، دسترسی‌های صورت گرفته به آی‌کلاد، تماس‌ها، متادیتای پیام‌ها و موارد دیگر می‌شود. برای مشاهده لیست کامل‌تر می‌توانید به صفحه مرتبط در وب سایت اپل مراجعه نمایید. همچنین در صورت نیاز قادر خواهید بود تا درخواست دسترسی و دانلود نسخه‌ای از این اطلاعات را به ثبت برسانید.

اپل ایدی چیست

اپل در مقایسه با سایر شرکت‌ها و تولیدکنندگان محصولات هوشمند، داده‌های کمتری را از کاربران خود جمع می‌کند؛ اما همچنان بخش عظیمی از اطلاعات شخصی کاربران در اپل آی‌دی ذخیره می‌شود. در نتیجه توصیه می‌شود حداقل یکبار اقدام به دانلود و مشاهده داده‌های جمع‌آوری شده در اکانت خود کنید.

آیا حذف اپل آی‌دی امکان‌پذیر است؟

اگر دیگر نیازی به اپل آی‌دی نداشته باشید و به سراغ محصولات یا سرویس‌های دیگر شرکت رفته باشید، می‌توانید اقدام به حذف آن نمایید. همچنین با حذف اپل آی‌دی می‌توانید دسترسی اپل به اطلاعات خود را متوقف سازید. البته توجه کنید که پاک کردن اپل آیدی مسئله مهمی است و اگر هنوز صاحب دستگاه‌های ساخت اپل هستید، بهتر است به سراغ انجام چنین کاری نروید. هیچ روش موثری برای فعال‌سازی دوباره حساب‌های کاربری حذف شده و دسترسی به داده‌های آن‌ها وجود ندارد و تمامی محتوای مرتبط با آن‌ها از جمله تصاویر و پیام‌ها و اطلاعات سرویس‌های مختلف مثل آی‌کلاد و اپ استور از بین خواهد رفت.

سوالات رایج درباره اپل ایدی

اپل آیدی چیست؟

اپل آی‌دی به حساب کاربری در پلتفرم اپل گفته می‌شود که جهت بهره‌مندی از امکانات محصولات ساخت این شرکت و سرویس‌های ارائه شده توسط آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیا می‌توان بدون اپل آی‌دی از دستگاه‌های اپل استفاده کرد؟

اپل آی‌دی نشانگر هویت دیجیتال فرد در اکوسیستم اپل است؛ در نتیجه برای داشتن تجربه‌ای یکپارچه و دسترسی به قابلیت‌های مختلف مثل خرید از اپ استور یا ذخیره اطلاعات در آی‌کلاد باید از اپل آیدی استفاده نمود.

کاربردهای اصلی اپل ایدی چیست؟

به کمک اپل آی‌دی می‌توان داده‌های مختلف مثل پیام‌ها، تصاویر و تنظیمات را میان دستگاه‌های مختلف اپل همگام‌سازی کرد. همچنین در صورت سرقت یا گم کردن دستگاه امکان تشخیص موقعیت مکانی و غیرفعال کردن آن از راه دور وجود خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی