ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیجی‌تک؛ باورهای غلط در رابطه با آیفون در ایران

کاربران ایرانی معمولا با دل خوش از هیچ محصولی استفاده نمی‌کنند. تحریم‌های خارج از کشور و محدودیت‌ها داخل همگی دست در دست هم می‌دهند تا کاربران ایرانی نتوانند از گجتی که خریداری کرده‌اند، به درستی بهره ببرند. آیفون یکی از این محصولات است که از هر دو سمت بی‌گزند نمانده. در این ویدیو به سراغ باورهای غلطی می‌روم که ادعا دارند آیفون در ایران محدود است.

تماشای ویدیو در یوتوب دیجیاتو:

تماشای ویدیو در آپارت دیجیاتو:

بسیاری از کاربران و فروشندگان آیفون در ایران مدعی هستند که اگر برخی از تنظیمات آیفون را فعال کنید، اپل با شناسایی موقعیت مکانی آن تشخیص می‌دهد که این گوشی در ایران فعال شده و آن را قفل می‌کند. به همین منظور عموما پیشنهاد می‌شود که ویژگی‌های «Find My» را در محصولات اپل غیرفعال شود.

این مورد از اساس غلط است. ویژگی «Find My» به شما کمک می‌کند تا موقعیت مکانی گوشی خود را در نفشه ببینید تا در مواقعی که گوشی شما دزدیده شده یا آن را گم کردید، به سادگی به سراغش بروید.

آیفون

اپل به دلیل سخت‌گیری‌هایی که در حفظ حریم خوصصی کاربر دارد، هیچ‌گاه موقعیت مکانی آیفون کاربران خود را چک نمی‌کند. در نتیجه این کمپانی به دنبال این نیست که گوشی شما را ردیابی کرده و در صورت بودن در کشور خاصی آن را از کار بیندازد.

در غیر این صورت باید آیفون مسافرین نیز قفل می‌شد یا حتی همان لحظه‌ای که شما سیم‌کارت همراه اول، ایرانسل یا رایتل خود را در گوشی می‌انداختید، آیفون را قفل می‌کرد. در نتیجه این فرضیه از پایه غلط است.

به منظور قفل نشدن آیفون خود، تنها کافیست اپل آی‌دی خود را با توجه به اطلاعات شخصی خودتان بسازید و از اپل آی‌دی‌های کارتی و آماده استفاده نکنید. در این صورت هر اتفاقی برای آیفون شما بیفتد، به سادگی می‌توانید آن را بازیابی کنید.

آیفون

علاوه بر این محدودیت‌های دیگری همواره به آیفون نسبت داده می‌شوند. مانند عدم توانایی شخصی‌‌سازی محیط کاربری، ضعیف بودن برد و مرگ سفید آیفون، نصب نشدن اپلیکیشن‌های ایرانی نظیر اپ بانک‌ها و سرویس‌های درخواست خودرو و موارد دیگر.

تمامی این موارد به باورهای غلطی تبدیل شده‌اند که آیفون را به عنوان یک گوشی محدود در ایران معرفی می‌کنند. در ویدیوی فوق مورد به مورد این باورها را بررسی و برای هر کدام راه‌حلی ارائه می‌کنم. در نتیجه با دیجیاتو همراه باشید تا با محدودیت‌های ساختگی آیفون در ایران آشنا شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۱ آذر ۱۴۰۰

    استادها 24 ساعته بدون اینکه از محصولات اپل استفاده کنند در حال تز دادن و رفع ابهام کاربران اپل هستند 😂🤦‍♀️

دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.