ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سایدلودینگ
تکنولوژی

اپل بار دیگر قانونگذاران را در مورد خطرات امنیتی «سایدلودینگ» تحت فشار قرار می‌دهد

اپل با ارسال نامه‌ای به قانونگذاران، اظهارات منتقدی را رد کرد که نگرانی‌های این شرکت درباره خطرات سایدلودینگ را اغراق آمیز خوانده بود و بار دیگر تاکید کرد که استفاده از اپ‌استور‌های شخص ثالث در ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

اپل با ارسال نامه‌ای به قانونگذاران، اظهارات منتقدی را رد کرد که نگرانی‌های این شرکت درباره خطرات سایدلودینگ را اغراق آمیز خوانده بود و بار دیگر تاکید کرد که استفاده از اپ‌استور‌های شخص ثالث در آیفون خطرات زیادی برای کاربران به همراه دارد.

سایدلودینگ، امکان دانلود اپلیکیشن بدون استفاده از استورها را فراهم می‌کند و قانونگذاران امیدوارند تا این اصطلاح بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد.

کنگره هم اکنون در حال بررسی لایحه‌ای با توجه به استورهای اپلیکیشن اپل و گوگل است که آن‌ها را ملزم می‌کند تا سایدلودینگ را برای کاربران خود مجاز کنند. اپل که بیشتر تحت تاثیر این لایحه قرار خواهد گرفت، استدلال کرده که چنین رویه‌ای یک خطر امنیتی برای اکوسیستم آن‌ها محسوب می‌شود، زیرا آن‌ها به منظور ایمن نگه‌داشتن کاربران، کنترل شدیدی روی اپلیکیشن‌های موجود در اپ استور دارند.

سایدلودینگ

اظهارات یک منتقد علیه اپل درباره سایدلودینگ

غول فناوری در نامه‌ای که به اعضای اصلی کمیته قضایی سنا ایالات متحده ارسال شده، اعلام می‌کند که از نظر «بروس اشنایر»، منتقد و کارشناس امنیت رایانه که نگرانی‌های آن‌ها در مورد سایدلودینگ را «بی‌اساس» خوانده کاملا آگاه است.

اپل در ادامه نامه خود ادعا می‌کند بیشتر بدافزارها برای دسترسی به دستگاه‌ها به ترفندهای فنی متکی نیستند و کاربران را فریب می‌دهند تا آن را دانلود کنند. طبق استدلال ارائه شده در این نامه، بررسی اپل از برنامه‌هایی که در اپ استور قرار می‌گیرند «موانع امنیتی زیادی در برابر رایج‌ترین کلاهبرداری‌های مورد استفاده برای توزیع بدافزار ایجاد می‌کند.»

اپل در نامه خود نوشته است:

«شواهد فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهد فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث یک ناقل بدافزار کلیدی در پلتفرم‌هایی هستند که از چنین فروشگاه‌هایی پشتیبانی می‌کنند.»

کمیته قضایی سنای ایالات متحده در اوایل ماه فوریه با تایید «قانون بازارهای آزاد» امکان نصب برنامه خارج از اپ استور را یک قدم به واقعیت نزدیکتر کرد. این لایحه ضد انحصار باعث استفاده از استورهای اپلیکیشن جایگزین و سیستم‌های پرداخت درون برنامه‌ای جایگزین و همچنین نصب اپ‌ها از منبعی به جز اپ استور در آیفون می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • afsds sasbvd
    afsds sasbvd | ۱۴ اسفند ۱۴۰۰

    اپل نگران درامدشه نه امنیت

    • sepehr zaighami
      sepehr zaighami | ۱۴ اسفند ۱۴۰۰

      دقیقا

مطالب پیشنهادی