ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مک استودیو
تکنولوژی

اپل در حال ساخت دستگاهی به نام «مک استودیو» است؛ ترکیبی از مک پرو و مک مینی

به نقل از برخی منابع نامشخص که از برنامه‌های اپل اطلاع دارند، گفته شده که غول فناوری مستقر در کوپرتینو در حال کار روی دستگاهی با نام «مک استودیو» (Mac Studio) است که ظاهرا ترکیبی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

به نقل از برخی منابع نامشخص که از برنامه‌های اپل اطلاع دارند، گفته شده که غول فناوری مستقر در کوپرتینو در حال کار روی دستگاهی با نام «مک استودیو» (Mac Studio) است که ظاهرا ترکیبی از مک پرو و مک مینی خواهد بود.

طبق گزارش منتشر شده، این دستگاه در کنار مک مینی و مک پرو شایعه شده در حال ساخت است، اما اساسا مانند مک مینی خواهد بود. درباره مشخصات آن گفته شده که دارای «سخت‌افزار بسیار قدرتمندتری» خواهد بود و ظاهرا دو نسخه از آن در دست توسعه قرار دارد. یک دستگاه از تراشه M1 مکس موجود در مدل‌های 2021 مک‌بوک پرو بهره می‌برد و دستگاه دیگر به تراشه‌ای مجهز خواهد شد که بسیار قدرتمندتر از M1 مکس است.

مک استودیو

مک استودیو نسخه کوچک‌تر مک پرو خواهد بود؟

«مارک گورمن» از بلومبرگ ماه‌ها قبل درباره نسخه جدیدی از مک پرو توضیح داده بود که دارای شاسی کوچک‌تری است و در کنار مک پرو با اندازه بزرگ‌تر عرضه خواهد شد و به نظر می‌رسد که «مک استودیو» می‌تواند همان مک پرو کوچک‌تر باشد.

گورمن در گزارش خود همچنین توضیح داده بود که این نسخه از مک پرو حداکثر 40 هسته پردازشی در CPU به همراه یک پردازشگر گرافیکی 128 هسته‌ای خواهد داشت.

وب‌سایت 9to5Mac که گزارش اصلی این محصول را منتشر کرده، توضیح می‌دهد مک استودیو با اسم رمز J375 شناخته می‌شود و در حالی که ممکن است با نام دیگری وارد بازار شود، کاربران حرفه‌ای را هدف قرار می‌دهد و در کنار یک نمایشگر 7K با نام «اپل استودیو دیسپلی» فروخته خواهد شد که هم اکنون توسط غول فناوری در دست ساخت قرار دارد.

اپل در تاریخ 17 اسفند (8 مارس) رویدادی را برای معرفی مک‌های جدید خود برگزار خواهد کرد که البته نمی‌توان انتظار داشت مک استودیو در این رویداد معرفی شود. با این حال، گورمن اخیرا گفته بود که اپل در ماه ژوئن همزمان با WWDC مک‌های جدید بیشتری معرفی خواهد کرد، بنابراین می‌توان انتظار داشت که شاید با معرفی این دستگاه چند ماه فاصله داشته باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی