ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اکتیویژن بلیزارد
تکنولوژی

اکتیویژن بلیزارد و اپیک گیمز به جمع شرکت‌های تحریم‌کننده روسیه پیوستند

اکتیویژن بلیزارد فروش بازی و پرداخت‌های درون برنامه‌ای را در روسیه به حالت تعلیق درمی‌آورد. اپیک گیمز هم اعلام کرده که به دنبال حمله به اوکراین، تجارت خود را در روسیه متوقف می‌کند اما دسترسی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

اکتیویژن بلیزارد فروش بازی و پرداخت‌های درون برنامه‌ای را در روسیه به حالت تعلیق درمی‌آورد. اپیک گیمز هم اعلام کرده که به دنبال حمله به اوکراین، تجارت خود را در روسیه متوقف می‌کند اما دسترسی بازیکنان به بازی‌ها را مسدود نخواهد کرد.

«دنیل الگری»، مدیر اکتیویژن بلیزارد در نامه‌ای عمومی خطاب به کارمندان این شرکت از توقف فروش بازی‌های خود در روسیه خبر داد. با این اقدام شهروندان روسیه نمی‌توانند تراکنشی با این شرکت داشته باشند. البته در این اطلاعیه گفته نشده که این اقدام به‌طور یکسان بازی‌های فیزیکی و دیجیتالی را در بر می‌گیرد یا خیر.

با این حال، اکتیویژن بلیزارد بر مشارکت‌های این شرکت و کارمندان آن در بحران اوکراین تاکید داشته و از ارائه منابع لازم به کارمندانی خبر داده که تحت تاثیر این جنگ قرار گرفته‌اند. الگری می‌گوید: «هرچه در توان داریم به کار می‌گیریم تا به آن دسته از کارمندان و خانواده‌هایشان که به‌طور مستقیم تحت تاثیر این تراژدی قرار گرفته‌اند، یاری برسانیم. اگر خودتان یا همکارتان نیازمند حمایت است، لطفا از برقراری ارتباط با مدیران شرکت یا بخش منابع انسانی دریغ نکنید.»

اپیک گیمز

اپیک گیمز دسترسی کاربران روسیه را قطع نمی‌کند

شرکت اپیک گیمز هم در توییتی نوشت: «اپیک در واکنش به حمله به اوکراین تجارت با روسیه را در بازی‌های خود متوقف می‌کند. ما دسترسی کاربران را به همان دلیل که ابزارهای ارتباطی باید آنلاین بمانند، مسدود نمی‌کنیم: جهان آزاد باید همه راه‌های ممکن برای برقراری دیالوگ را باز بگذارد.» در حال حاضر مشخص نیست که تحریم توسعه‌دهندگان فورت‌نایت شامل ریزتراکنش‌ها و بازی‌ها هم خواهد شد یا خیر.

حالا اکتیویژن بلیزارد و اپیک گیمز به جمع شرکت‌های بزرگ دنیای بازی‌ها می‌پیوندند که از قطع همکاری تجاری با روسیه خبر داده بودند. مایکروسافت، EA Games و CD Projekt Red از جمله شرکت‌هایی هستند که به نحوی علیه روسیه و شهروندان این کشور دست به اقدام زده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی