ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیت کوین
تکنولوژی

مدیرعامل دو صرافی بزرگ رمزارز: روسیه با ارز دیجیتال نمی‌تواند تحریم‌ها را دور بزند

مدیرعامل دو صرافی بزرگ رمزارزها یعنی بایننس و کوین بیس می‌گویند روسیه نمی‌تواند با استفاده از ارزهای دیجیتال تحریم‌های مالی در واکنش به حمله نظامی به اوکراین را دور بزند. «برایان آرمسترانگ»، مدیر عامل صرافی کوین ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

مدیرعامل دو صرافی بزرگ رمزارزها یعنی بایننس و کوین بیس می‌گویند روسیه نمی‌تواند با استفاده از ارزهای دیجیتال تحریم‌های مالی در واکنش به حمله نظامی به اوکراین را دور بزند.

«برایان آرمسترانگ»، مدیر عامل صرافی کوین بیس با انتشار توییتی اعلام کرد که فکر نمی‌کند استفاده روسیه از ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم‌ها خطر زیادی به همراه داشته باشد.

«چانگ پنگ ژائو»، مدیرعامل صرافی بایننس نیز در مصاحبه مطبوعاتی با گاردین اعلام کرد که ارزهای دیجیتال در روسیه بازار کوچکی دارند و تنها حدود ۳ درصد جمعیت این کشور به نوعی به معاملات رمزارزها وارد شده‌اند. در واقع بازار کری‍پتو در این کشور چندان بزرگ نیست که بتوان برای دور زدن تحریم‌ها خطر زیادی به همراه داشته باشد.

 همچنین وی در ادامه اضافه کرد که امکان ردیابی تراکنش‌های رمزارزها وجود دارد و به همین دلیل جای نگرانی در این مورد وجود ندارد.

بیتکوین

تحریم روسیه و رمزارزها

در واقع معاملات رمزارزها نیز مانند استفاده از پول نقد، طلا و سایر دارایی‌ها قابل ردیابی است و به همین دلیل روسیه با کری‍پتو نمی‌تواند تحریم‌های به وجود آمده را دور بزند. به علاوه استفاده از ارزهای دیجیتال به دلیل حجم کوچک بازار آنها برای روس‌ها کار را اتفاقا سخت‌تر نیز می‌کند.

مدیرعامل کوین بیس می‌گوید این صرافی متعهد است تا سیستم مالی ایمنی را ارائه دهد و آزادی اقتصادی را در سراسر جهان ترویج دهد. در این صورت می‌تواند قابل اعتمادترین پلتفرم برای خرید، فروش و مبادله دارایی‌های دیجیتال را عرضه کند.

با آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین بسیاری از شرکت‌ها تحریم‌هایی برای روسیه در نظر گرفتند و مقامات اوکراینی از صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال نیز خواستند تا حساب‌های کاربری روسی را مسدود کنند. مدیرعامل بایننس و کوین بیس با این موضوع موافق نبودند و اکنون نیز اعلام کرده‌اند که کری‍پتو اساسا نمی‌تواند به عنوان راهکاری موثر برای دور زدن تحریم‌ها از سوی روسیه مورد استفاده قرار گیرد و کارایی لازم را در این زمینه ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

    "امکان ردیابی تراکنش‌های رمزارزها وجود دارد"!!!
    پس دیگر رمزارز نیست بلکه حداکثر ارز دیجیتال است
    و السلام

مطالب پیشنهادی