ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسکوترهای اشتراکی برقی تهران
خودرو

اسکوترهای اشتراکی برقی در تهران فعال می‌شوند؛ 80 درصد ارزان‌تر از تردد با خودرو شخصی

سرپرست معاونت توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک از ورود اسکوترهای اشتراکی برقی به چرخه حمل و نقل تهران در آینده نزدیک خبر داد. به گفته این مقام ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۵

سرپرست معاونت توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک از ورود اسکوترهای اشتراکی برقی به چرخه حمل و نقل تهران در آینده نزدیک خبر داد. به گفته این مقام شهرداری، تردد با اسکوترهای برقی اشتراکی حدود 80 درصد ارزانتر از خودروهای سواری تمام می‌شود.

تصور کنید از مترو یا اتوبوس پیاده می‌شوید؛ اما برای رسیدن به محل مدنظرتان هنوز مسیری در پیش دارید. یکی از گزینه‌ها گرفتن تاکسی است؛ اما اسکوترهای برقی راهی مهیج‌تر و سریع‌تر و ارزان‌تر را پیش پای شما قرار می‌دهد.

یعقوب آزاده ‌دل با بیان این که استفاده از اسکوترهای اشتراکی در تهران حدود 80 درصد ارزان‌تر از خودرو شخصی برای کاربران تمام می‌شود و در بسیاری موارد باعث صرفه‌ جویی در زمان نیز خواهد شد، اعلام کرد: «اسکوترهای اشتراکی برقی به عنوان وسیله حمل و نقلی نوین وارد چرخه حمل و نقل می‌شود. امروزه در دنیا اینگونه سیستم‌ها طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. دوچرخه‌ها و اسکوترهای اشتراکی به بخش حمل‌ و نقل سبز راه پیدا کرده‌اند.»

آزاده ‌دل گفت: «در حال حاضر اسکوترهای برقی در پارک لاله و اراضی عباس‌ آباد واقع در منطقه 6 شهرداری تهران شروع به فعالیت کرده و شهروندان می‌توانند برای آموزش و تجربه این مد حمل و نقلی، به بوستان‌های مذکور مراجعه کنند.»

گفته می‌شود کاربران با استفاده از یک اپلیکیشن می‌توانند به دستگاه‌های محدوده خود دسترسی داشته باشند، قفل دستگاه را باز و بسته کنند و پس از رسیدن به مقصد هزینه‌ی سفر را پرداخت کنند.

به گفته سرپرست معاونت توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک، این سازمان در نظر دارد طی ماه‌های آتی استفاده از اسکوتر را در سایر بوستان‌های شهر تهران نیز گسترش داده و پس از یک دوره آزمایشی، این مد حمل و نقلی پاک را هم وارد چرخه حمل و نقل درون‌ شهری کند.

اسکوترهای اشتراکی برای محیط ‌زیست آلودگی ایجاد نمی‌کنند و از آلودگی صوتی نیز جلوگیری می‌کنند. دسترسی سریع و کاربری آسان و بی‌نیازی به گواهینامه برای راندن از دیگر مزایای استفاده از اسکوترهای اشتراکی است.

براساس این گزارش، اسکوترهای برقی از طریق یک چیپ هوشمند که به جی‌ پی‌ اس نیز متصل است، قفل و باز می‌شوند و کاربران می‌توانند با کمک اپلیکیشن مخصوص، آن ‌را در محدوده زندگی و کار خود یافته و با پرداخت آنلاین کرایه استفاده کنند.

در‌ حال ‌حاضر، بیش از ۲۱/۵ میلیون سفر کوتاه درون‌ شهری در سال با اسکوترهای برقی اشتراکی در جهان انجام می‌شود و این وسایل حمل‌ و نقل هر ساله از انتشار ۸،۲۰۰ تن دی‌ اکسید کربن جلوگیری می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Fereydoun
    Fereydoun | ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

    بعد از اون رانت دوچرخه های بی استفاده که تو هیچ خیابونی نمیشد استفاده کرد الان رانت رو دادن به عزیزی که به صورت فله ای اسکوتر وارد کرده!

  • molavy
    molavy | ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

    از پل حافظ تا پاساژ آلمینیوم با بی‌دود رفتم شد ۵ تومن
    ماشین اینقدر نمیگیره

مطالب پیشنهادی