ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل احتمالا ژست‌های کنترلی پوستی را به محصولات پوشیدنی خود می‌آورد

گوگل اخیرا پتنتی ثبت کرده که از قابلیتی به منظور استفاده از ژست‌های حرکتی روی پوست بدن برای کنترل دستگاه‌های پوشیدنی خبر می‌دهد. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد که ساعت‌های هوشمند و ایربادها را ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

گوگل اخیرا پتنتی ثبت کرده که از قابلیتی به منظور استفاده از ژست‌های حرکتی روی پوست بدن برای کنترل دستگاه‌های پوشیدنی خبر می‌دهد. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد که ساعت‌های هوشمند و ایربادها را با لمس پوست خود کنترل کنید.

به گزارش وب‌سایت LetsGoDigital، گوگل اخیرا پتنتی را با عنوان «رابط پوستی برای دستگاه‌های پوشیدنی: سنسور فیوژن برای بهبود کیفیت سیگنال» به ثبت رسانده است. در جزئیات این پتنت گفته شده کاربران می‌توانند از این فناوری برای کنترل دستگاه‌ها با ژست‌های حرکتی روی پوست استفاده کنند.

پتنت گوگل پیکسل واچ

گوگل در این پتنت نشان داده که کاربر با سوایپ یا تپ کردن روی ناحیه‌ای از بدن که در نزدیکی دستگاه پوشیدنی قرار دارد، می‌تواند این محصولات را کنترل کند. این ژست نوعی موج مکانیکی می‌سازد که توسط سنسورهای دستگاه دریافت می‌شود. سپس فناوری «سنسور فیوژن» اطلاعات دریافتی از سنسورهای مختلف را به فرمان‌هایی در داخل دستگاه تبدیل می‌کند.

پتنت پیکسل واچ

فناوری گوگل لمس‌های اتفاقی و عمدی را تشخیص می‌دهد

برای مثال، کاربر با سوایپ به بالا یا پایین یا تپ کردن با شدت‌ها و انگشت‌های مختلف می‌تواند دستورات گوناگونی مثل پاسخ‌گویی به تماس، تنظیم صدا، پخش موسیقی و غیره را کنترل کند. در خصوص ایربادهای بی‌سیم، ژست حرکتی باید با لمس پوست جلوی گوش یا ضربه زدن روی گیجگاه انجام شود. در مورد ساعت‌های هوشمند، کافیست کاربر روی مچ، ساعت یا پشت سر سوایپ یا تپ کند. دستگاه‌ها می‌توانند با یادگیری ماشینی ژست‌های تعمدی و حرکات طبیعی کاربر را از هم تشخیص دهند.

این فناوری بسیار پرپتانسیل به نظر می‌رسد. سونی اخیرا در ایرباد LinkBuds WFL-900 از این ویژگی استفاده کرده است. این محصول اجازه می‌دهد تا با تپ کردن در نزدیکی گوش بتوانید فرمان‌های مختلفی صادر کنید. عملکرد جذاب این دستگاه ما را برای آینده محصولات گوگل امیدوار می‌کند.

با این حال، فعلا مشخص نیست که چه زمانی می‌توانیم شاهد عرضه این ویژگی روی پیکسل بادز یا پیکسل واچ باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی