ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کروم
تکنولوژی

کروم حالا در مک او اس از سافاری هم سریع‌تر است

گوگل اعلام کرده به‌روزرسانی نسخه M99 مرورگر کروم عملکرد آن را در رایانه‌های مک اپل تا حد زیادی بهبود بخشیده، به طوری که در بنچمارک سنجش سرعت Speedometer که زمان پاسخگویی مرورگر را بررسی می‌کند، ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۰:۴۵

گوگل اعلام کرده به‌روزرسانی نسخه M99 مرورگر کروم عملکرد آن را در رایانه‌های مک اپل تا حد زیادی بهبود بخشیده، به طوری که در بنچمارک سنجش سرعت Speedometer که زمان پاسخگویی مرورگر را بررسی می‌کند، امتیاز بیش از 300 را کسب کرده و حتی در مک‌ها سریع‌تر از سافاری است.

گوگل در پست وبلاگ کرومیوم خود، از پیشرفت‌های فنی صحبت می‌کند که طی ماه‌های گذشته باعث شده‌اند تا کروم به «سریع‌ترین مرورگر ممکن» تبدیل شود. غول موتور جستجو توضیح می‌دهد در نسخه M99 کروم که جدیدترین نسخه آن است، توانسته سرعت مرورگر را به طور قابل توجهی در تمام پلتفرم‌های اصلی افزایش دهد.

در این پست وبلاگ آمده است:

«با وجود بسیاری از تغییرات عملکرد در سال گذشته، در M99 ویژگی‌هایی مانند ThinLTO و یک تکنیک بهینه‌سازی ساخت که کدهای متمرکز بر سرعت مرورگر را در اولویت قرار می‌دهد را فعال کرده‌ایم. نتیجه؟ این تغییرات باعث شده تا کروم نسبت به سافاری 7 درصد سریع‌تر باشد.»

کروم

پیشرفت مرحله به مرحله کروم نسبت به سافاری

نسخه M99 کروم ظاهرا در بنچمارک ایجاد شده توسط تیم WebKit اپل یعنی Speedometer به امتیاز قابل توجه 300 دست پیدا کرده است. البته گوگل تست خود را روی مک بوک پرو 14 اینچی با تراشه 10 هسته‌ای M1 مکس و 64 گیگابایت رم انجام داده و تکرار آن روی دستگاه‌های دیگر احتمالا نتایج متفاوتی داشته باشد.

از زمانی که کروم در اواخر سال 2020 برای مک‌های مجهز به چیپ M1 راه‌اندازی شد، توسعه‌دهندگان موفق شدند که مرورگر را در 15 ماه 43 درصد سریع‌تر کنند. به گفته گوگل، زمانی که صحبت از عملکرد گرافیکی باشد، کروم در حال حاضر 15 درصد سریع‌تر از سافاری است و این شرکت قصد دارد تا در آینده نیز زمان خود را صرف بهبود عملکرد کروم کند و ویژگی‌های نوآورانه‌ای را در آن ارائه کند.

البته مرورگر گوگل از زمان‌های قدیم به عنوان یک مرورگر سریع شناخته می‌شود و بسیاری از مشکلات کاربران در آن به میزان مصرف رم مربوط می‌شود و کند بودن آن چندان توسط کاربران گزارش نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی