ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کلودفلر
تکنولوژی

جواب رد کلودفلر به اوکراین: ارائه خدمات به مشتریان روسی را متوقف نمی‌کنیم

کلودفلر (Cloudflare)، شرکت امنیتی آمریکایی برخلاف درخواست‌های اوکراین مبنی بر توقف ارائه خدمات به روسیه، به چنین کاری ادامه می‌دهد و به جمع شرکت‌های تحریم‌کننده روسیه نمی‌پیوندد. سرویس کلودفلر از وب‌سایت‌ها در برابر حملات DDoS ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۵

کلودفلر (Cloudflare)، شرکت امنیتی آمریکایی برخلاف درخواست‌های اوکراین مبنی بر توقف ارائه خدمات به روسیه، به چنین کاری ادامه می‌دهد و به جمع شرکت‌های تحریم‌کننده روسیه نمی‌پیوندد.

سرویس کلودفلر از وب‌سایت‌ها در برابر حملات DDoS محافظت می‌کند و از سوی دیگر به آن‌ها کمک می‌کند تا سریع‌تر اجرا شوند. در هفته گذشته «میخائیلو فدوروف»، معاون نخست وزیر و وزیر تحول دیجیتال اوکراین در نامه‌ای به Cloudflare از آن خواسته بود تا با دنبال کردن راه شرکت‌های دیگری مانند اپل و مایکروسافت، ارائه خدمات خود به روسیه را متوقف کند.

فدوروف در نامه خود نوشت:

«در زمانی که روسیه به اوکراین حمله می‌کند و موشک‌ها و تانک‌هایش کودکان بی‌دفاع را می‌کشند، منابع وب روسیه نیز باید بی‌دفاع بمانند. من خواهان عدم دسترسی سایت‌های روسیه به Cloudflare و مسدود کردن امکان استفاده از خدمات شما هستم.»

بیانیه کلودفلر به درخواست اوکراین

کلودفلر

اما «متیو پرینس»، مدیرعامل این شرکت با انتشار پست جدیدی در وبلاگ کلودفلر اعلام کرد که شرکت او از این خواسته پیروی نخواهد کرد. او در این پست نوشت:

«تاکنون چندین تماس برای پایان دادن به تمام خدمات Cloudflare در داخل روسیه دریافت کرده‌ایم. ما این درخواست‌ها را به دقت مورد بررسی قرار داده و با کارشناسان دولتی و جامعه مدنی در میان گذاشته‌ایم. پس از مشورت با کارشناسان، به این نتیجه رسیده‌ایم که روسیه به دسترسی بیشتر به اینترنت نیاز دارد نه کمتر.

با ادامه درگیری‌ها، شاهد افزایش چشمگیر درخواست شبکه‌های روسی به رسانه‌های سراسر جهان بوده‌ایم که نشان‌دهنده تمایل شهروندان عادی این کشور به دریافت اخبار جهانی است. خاتمه بی‌رویه سرویس آسیب چندانی به دولت روسیه وارد نمی‌کند، اما از سویی دسترسی به اطلاعات خارج از کشور را محدود می‌کند و از سوی دیگر مشتریان ما که تا حدی نسبت به دولت روسیه انتقاد دارند را به طور قابل توجهی در معرض خطر قرار می‌دهد. در واقع ما اعتقاد داریم که دولت روسیه، از تعطیل کردن سرویس‌های کلودفلر در این کشور خوشحال خواهد شد.»

با این حال، کلودفلر دسترسی پولی به شبکه و سیستم‌های خود را در مناطق تازه تحریم شده، متوقف کرده است. همچنین مشتریانی که با تحریم‌ها ارتباط دارند از جمله موسسات مالی، کمپین‌های نفوذ و دولت‌های دونتسک و لوهانسک وابسته به روسیه دسترسی خود را از دست داده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی