ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل Mandiant
تکنولوژی

گوگل شرکت امنیت سایبری Mandiant را با مبلغ 5.4 میلیارد دلار خرید

شرکت امنیت سایبری Mandiant در اطلاعیه‌ای به‌صورت رسمی تایید کرد که در قراردادی به ارزش تقریبی 5.4 میلیارد دلار توسط گوگل خریداری شده تا ضمن استفاده از سرعت و منابع عظیم این شرکت بتواند فناوری‌ها ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

شرکت امنیت سایبری Mandiant در اطلاعیه‌ای به‌صورت رسمی تایید کرد که در قراردادی به ارزش تقریبی 5.4 میلیارد دلار توسط گوگل خریداری شده تا ضمن استفاده از سرعت و منابع عظیم این شرکت بتواند فناوری‌ها و تخصص خود را در کسب و کار غول موتورهای جستجو ارائه کند.

[به‌روزرسانی]

شرکت Mandiant در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرد که قرار است به زیرمجموعه گوگل کلاود بپیوندد. این غول دره سیلیکون طی یک قرارداد تماماً نقدی پذیرفته که به ازای هر سهم Mandiant معادل 23 دلار پرداخت کند. مجموع رقم تقریبی این قرارداد 5.4 میلیارد دلار برآورد شده است.

«کوین مندیا»، مدیرعامل Mandiant درباره این معامله گفت: «امنیت سایبری یک ماموریت است، و باور داریم که یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های نسل ما به حساب می‌آید. گوگل کلاود با فرهنگ ماموریت-محور ما سازگاری دارد و امنیت را به همه سازمان‌ها ارائه خواهد کرد. ما با همکاری یکدیگر تخصص و هوش خود را به عنوان بخشی از گستره محصولات امنیتی گوگل کلاود از طریق پلتفرم Mandiant Advantage SaaS در مقیاس وسیع عرضه می‌کنیم. این همکاری به سازمان‌ها کمک می‌کند تا به شکلی موثر، بهینه و مداوم محصولات امنیتی خود را مدیریت و پیکربندی کنند.»

گوگل

«توماس کوریان»، مدیرعامل گوگل کلاود هم گفت: «برند Mandiant مترادف بینشی بی‌بدیل برای سازمان‌هایی است که می‌خواهند خود را در این فضای دائما در حال تغییر ایمن نگه دارند.» او افزود این همکاری به ایمن‌تر شدن فضای خدمات ابری، افزایش سرعت پذیرش سیستم‌های رایانش ابری و در نهایت یک جهان ایمن‌تر منجر خواهد شد.

[خبر اصلی]

یک منبع آگاه به خبرگزاری The Information خبر داده که گوگل و Mandiant در حال گفتگو هستند تا این شرکت را به زیرمجموعه کسب و کار رایانش ابری گوگل اضافه کنند. این کسب و کار در حال حاضر سالانه حدود 19 میلیارد دلار درآمد دارد، اما می‌خواهد با کمک این خرید به رقیب جدی‌تری برای مایکروسافت بدل شود. نکته جالب اینجاست که ظاهرا مایکروسافت هم پیش‌تر به خرید Mandiant علاقه نشان داده بود.

شرکت Mandiant در سال 2013 توسط FireEye خریداری شد. با این حال FireEye سال گذشته میلادی کسب و کار محصولات و نام خود را در معامله‌ای به ارزش 1.2 میلیارد دلار به کنسرسیوم Symphony Technology Group فروخت. این شرکت حالا دوباره به عنوان یک موجودیت مستقل فعالیت می‌کند. اما شاید به‌زودی شرایط تغییر کند.

لوگوی Mandiant

گوگل به امنیت خدمات ابری فکر می‌کند

به دنبال انتشار گزارش امروز، ارزش سهام Mandiant حدود 16 درصد بالا رفت. البته شرکت‌های امنیت سایبری در مجموع در شرایطی که با حمله روسیه به اوکراین، شاهد افزایش حملات سایبری هستیم، ارزشمندتر شده‌اند. از سوی دیگر، غول‌های فناوری به دنبال این هستند که با تقویت تدابیر دفاعی خود ایمنی سیستم‌هایشان را افزایش دهند و از رخدادهایی مثل هک اخیر انویدیا جلوگیری کنند.

شرکت Mandiant در سال 2004 توسط افسر سابق نیروی هوایی آمریکا، «کوین مندیا» تاسیس شد. این شرکت در ابتدا Red Cliff Consulting نام داشت اما در سال 2006 نام خود را تغییر داد. Mandiant به خاطر نقش موثر خود در کشف حملات سایبری سولار ویندز در سال 2020 دوباره به شهرت رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی