ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

ایموجی برتر اینستاگرام فارسی در سال ۱۴۰۰ چیست؟

مرکز پژوهشی بتا در تازه‌ترین گزارش خود، ایموجی‌هایی که توسط کاربران اینستاگرام فارسی مورد استفاده قرار می‌گیرد را مورد بررسی قرار داده. نتیجه این پژوهش پرطرفدارترین ایموجی در سال 1400 را ایموجی چشم قلب نشان ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۵

مرکز پژوهشی بتا در تازه‌ترین گزارش خود، ایموجی‌هایی که توسط کاربران اینستاگرام فارسی مورد استفاده قرار می‌گیرد را مورد بررسی قرار داده. نتیجه این پژوهش پرطرفدارترین ایموجی در سال 1400 را ایموجی چشم قلب نشان داده است.

ایموجی یا شکلک در واقع تصاویر مفهومی و صورتک‌هایی هستند که در پیام‌های فضای مجازی استفاده می‌شوند. صورتک‌های زرد رنگی که لبخند و تعجب و احساسات دیگر را نشان می‌دادند. احساساتی که در بستر فضای مجازی و نبود تعامل رودررو اتفاقا امکان بیان احساسات را ساده‌تر کرده‌اند.

چشم قلبی، ایموجی اول سال 1400 اینستاگرام فارسی

به گزارش مرکز پژوهشی بتا بیشترین ایموجی که توسط کاربران اینستاگرام در پست‌ها مورد استفاده قرار گرفته است مربوط به ایموجی چشم قلبی و قلب قرمز است. بعد از آن ایموجی اشاره به چپ، جرقه و اشاره به پایین قرار دارد که این ایموجی‌ها در بستر اینستاگرام به علت تعدد پیج‌های فروش و تبلیغات تکرار شده است.

همان‌طور که در گزارش مرکز پژوهشی بتا هم اعلام شده تبدیل اینستاگرام به یکی از بسترهای اصلی دیجیتال مارکتینگ استفاده از ایموجی‌های را در آن افزایش داده است. گردانندگان صفحات فروش و تبلیغات در اینستاگرام به منظور جذب کاربران بیشتر و ایجاد جذایت برای آنها بیشتر از ایموجی‌ها استفاده می‌کنند.

اینستاگرام جزو معدود بسترهای فیلتر نشده محبوب‌تر ابعاد جهانی در ایران است و تبدیل به بزرگترین بستر دیجیتال مارکتینگ در ایران شده است. بر اساس برخی برآوردها ماهانه چند ده میلیارد تومان گردش مالی با خود به همراه دارد. مدیران بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران یعنی دیجی کالا نیز طی مصاحبه‌ای خبری، اینستاگرام و فروشندگان آن را جدی‌ترین رقیب خود در مارکت می‌دانستند.

اما ایموجی از کجا وارد روند استفاده ما از شبکه‌های اجتماعی شد؟ عبارت ایموجی اقتباس شده از عبارتی ژاپنی است که در آن حرف E به معنی تصویر و Moji نیز به معنای حرف الفبا است؛ اولین نسخه از ایموجی‌های امروزی توسط یک کارمند مخابرات ژاپنی ساخته شدند و حالا تعدادشان هر روز در حال افزایش است.

افراد زمانی که نمی‌تواند گفتار کلامی را پیش ببرد از حالات چهره به عنوان شیوه‌ای ارتباطی استفاده می‌کند و با زبان ایما و اشاره صحبت می‌کند. ایموجی ‌ها هم دقیقا همین کار را انجام می‌دهند اما در بستر فضای مجازی. ایموجی‌ها در واقع همان زبان بدن هستند که ارتباط بین فردی را ساده‌تر کرده است و این روزها در ادبیات کاربران نسل جدید تبدیل به بخشی از نوشتار آنها شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Alireza Alipoor
    Alireza Alipoor | ۲۳ اسفند ۱۴۰۰

    چرا یاد نمیگیریم کل دنیا یکیه.رپ فارس😐 یوتیوب فارسی😐
    اینستاگرام فارسی😐

  • دانیال عبدی
    دانیال عبدی | ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

    کاکا سنگی کو

  • Kalantaripoor
    Kalantaripoor | ۱۹ اسفند ۱۴۰۰

    انتطار داشتم این باشه: 🗿

  • منتقد .
    منتقد . | ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

    چه تحقیق مهمی😂

    • Galaxy S
      Galaxy S | ۱۹ اسفند ۱۴۰۰

      😂

مطالب پیشنهادی