ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هزینه گواهینامه موتور
موتور اسپرت

هزینه گواهینامه موتور چقدر است؟

اگر صاحب موتورسیکلت هستید و به موتورسواری علاقه دارید، باید گواهینامه داشته باشید. هزینه گواهینامه موتور در حال حاضر حدود 705 هزار تومان است که قاعدتا با گذشت زمان بیشتر می شود. به هر حال، ...

دلارام شرف الدین
نوشته شده توسط دلارام شرف الدین | ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۵

اگر صاحب موتورسیکلت هستید و به موتورسواری علاقه دارید، باید گواهینامه داشته باشید. هزینه گواهینامه موتور در حال حاضر حدود 705 هزار تومان است که قاعدتا با گذشت زمان بیشتر می شود.

به هر حال، گواهینامه ثابت می‌کند که شما طرز کار و نحوه استفاده از وسیله نقلیه را به خوبی بلد هستید و خطری برای خود و سایر رانندگان ایجاد نمی‌کنید. برای اخذ آن باید از مراحل ذیل پیروی کنید.

هر متقاضی برای اخذ گواهینامه موتور ابتدا باید کلاس‌های تئوری و عملی را پشت سر بگذارد. کلاس‌های تئوری در مجموع 17 ساعت هستند و فرد را با اصول موتورسواری و قوانین آن آشنا می‌کنند. هزینه کلاس‌ها تا لحظه نوشتن این مطلب حدود 75 هزار تومان است. اما کلاس‌های عملی تحت نظر مربی برگزار می‌شوند و فرد برای حضور در آن‌ها باید مبلغ 430 هزار تومان بپردازد.

آموزش عملی موتورسواری

سپس نوبت به عکس‌برداری، معاینه چشم و آزمایش‌های پزشکی مختلف می‌رسد که هزینه آن در مجموع برابر 180 هزار تومان است.

در نهایت فرد باید کتاب مخصوص آیین‌نامه را به مبلغ 20 هزار تومان خریداری کرده و آزمون مخصوص موتورسواری را با موفقیت پشت سر بگذارد. البته فایل PDF آیین‌نامه در فضای آنلاین یافت می‌شود که به طور رایگان می‌توانید آن را دانلود کرده و بخوانید.

با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شویم که کل هزینه گواهینامه موتور چیزی حدود 705 هزار تومان است. ناگفته نماند در صورتی که هر یک از مراحل فوق در زمان مقرر انجام نشود، فرد باید هزینه بیشتری را پرداخت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی