ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون 14 پرو
تکنولوژی

تنها مدل‌های پرو آیفون 14 بدون ناچ از راه می‌رسند

از زمان معرفی ناچ در آیفون X، تغییر بزرگی در طراحی این بخش از گوشی‌های اپل دیده نشده است. اما در سال پیش رو انتظار داریم که کوپرتینویی‌ها بالاخره این طراحی را کنار بگذارند و ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

از زمان معرفی ناچ در آیفون X، تغییر بزرگی در طراحی این بخش از گوشی‌های اپل دیده نشده است. اما در سال پیش رو انتظار داریم که کوپرتینویی‌ها بالاخره این طراحی را کنار بگذارند و در عوض از دو حفره استفاده کنند. با این حال، ظاهرا امسال قرار نیست همه مدل‌های آیفون 14 از این طراحی بهره‌مند شوند و حفره‌ها فقط روی مدل‌های پرو ارائه خواهند شد.

به گزارش «راس یانگ»، مدیرعامل شرکت DSCC و تحلیلگر بازار نمایشگرها، اپل در سال 2022 کنار گذاشتن ناچ بالای نمایشگر را آغاز می‌کند. این شرکت در واقع دو حفره را جایگزین ناچ می‌کند. یکی از این حفره‌ها به شکل کپسول است و میزبان حسگرهای فیس آیدی خواهد بود. حفره دوم دایره‌ای است و از دوربین سلفی میزبانی می‌کند.

با این حال، این طراحی جدید فقط روی آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس حاضر خواهد شد. مدل‌های استاندارد آیفون 14 همچنان مشابه سری آیفون 13 به استفاده از ناچی که نسبت به پارسال کمی کوچک‌تر شده، ادامه می‌دهند. یانگ مدعی است که اپل در سال 2023 همه چهار مدل سری آیفون 15 را به طراحی حفره دوگانه مجهز خواهد کرد.

آیفون 14 پرو

حفره‌های آیفون 14 پرو تقریبا به اندازه ناچ خواهد بود

این منبع آگاه می‌گوید اندازه این دو حفره تقریبا به اندازه ناچ فعلی آیفون‌هاست، اما در اطراف خود چند پیکسل کمتر اشغال می‌کند. او همچنین این احتمال را مطرح کرده که اندازه هر دو حفره در سال 2023 کمی کوچک‌تر شود، اما معلوم نیست که این کاهش اندازه چقدر خواهد بود.

راس یانگ باور دارد که اپل در آینده سیستم فیس آیدی را به زیر نمایشگر منتقل می‌کند. او می‌گوید: «این کار به بازطراحی پنل نیاز دارد تا بتوان دقت بالای فیس آیدی را حفظ کرد. احتمالا مهم‌ترین بخش این انتقال به کارگذاری کاتد Yb/MgAg روی پشته OLED برمی‌گردد.» او راهکارهایی را برای حل این مشکل مطرح کرده و می‌گوید یک تامین‌کننده هم برای استفاده از این راهکار توانسته تاییدیه اپل را بگیرد.

با این وجود، فیس آیدی زیر نمایشگر تا سال 2023 آماده نمی‌شود، احتمالا چون هماهنگی میان تیم‌های نمایشگر و حسگر کار دشواری خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی