ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موافقان طرح صیانت
فناوری ایران

مجلس 1000 میلیارد تومان به جهاد تبیین تخصیص داد؛ تولید محتوا برای جنگ نرم سایبری

مجلس شورای اسلامی 1000 میلیارد تومان به منظور جهاد تبیین تصویب کرده و این بودجه را قرار است به وزارت ارشاد تخصیص دهد. به نظر می‌رسد این بودجه بر اساس توصیه رهبری طی سخنرانی بهمن‌ماه ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۵

مجلس شورای اسلامی 1000 میلیارد تومان به منظور جهاد تبیین تصویب کرده و این بودجه را قرار است به وزارت ارشاد تخصیص دهد. به نظر می‌رسد این بودجه بر اساس توصیه رهبری طی سخنرانی بهمن‌ماه انجام شده است.

مجلس شورای اسلامی در روزهای پیش در حال بررسی بودجه سال 1401 بود. از همین‌رو نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با پیشنهاد الحاقی به تبصره شش موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه، هزار میلیارد تومان از درآمد یکی از بندهای تبصره شش به منظور تولید و انتشار محتواهای رسانه‌ای در مقابله با جنگ نرم و جهاد تبیین به معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص پیدا می‌کند. حزب موتلفه اسلامی درباره این موضوع پیش‌تر گفته بود: «ملت ما دوباره با قدرتی بیشتر در جنگ سایبری و جنگ شناختی با جهاد تبیین  و روشنگری در برابر تحریف ها و تحلیل های وارونه به پیروزی درخشان خواهد رسید.»

برخی از کارشناسان بر این باورند فارغ از نقش و رسالت قوای نظامی در حریم از دفاع از حریم هوایی زمینی و دریایی کشور و ارتش سایبری در مواجهه  با جنگ اطلاعاتی و سایبری، یک رسالت عمومی که در تمامی عرصه‌های جنگ ترکیبی برعهده آحاد جامعه است و آن را موضوع جهاد تبیین می‌نامند که از دیدگاه این کارشناسان، زیرساخت فکری جامعه را برای مقابله با تهاجمات دشمن فراهم می‌آورد. 

وزارت ارشاد بودجه جهاد تبیین را دریافت خواهد کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی منابعی را در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور جهاد تبیین تخصیص دادند. بر همین اساس در جلسه علنی نوبت دوم سه‌شنبه 17 اسفند مجلس و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۱، با پیشنهاد الحاقی در تبصره ۶ موافقت کردند.

بر اساس این پیشنهاد الحاقی در بندهای تبصره ۶، مبلغ یکصد میلیارد تومان از درآمد حاصل از این بند به منظور تولید و انتشار محتواهای رسانه‌ای در مقابله با جنگ نرم و جهاد تبیین به معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص پیدا می‌کند.

جهاد تبیین چیست؟

«جهاد تبیین» موضوعی است که طی ماه‌های اخیر در بیانات رهبری، بار‌ها مورد تأکید و اشاره قرار گرفته است و ابعاد مختلف آن را توصیف شده است. رهبری در یکی از سخنرانی‌های خود در همین باره گفتند: «جهاد تبیین یک فریضه است. جهاد تبیین یک فریضه قطعی و یک فریضه فوری است و هر کسی که می‌تواند [باید اقدام کند]خطابی عمومی که همه افراد جامعه در جنگ رسانه‌ای دشمن علیه حقایق انقلاب اسلامی مردم ایران، مخاطب آن هستند و می‌توانند ایفای نقش کنند، اگرچه مسئولان در این زمینه وظایف سنگین‌تری بر دوش دارند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • expert_developer
    expert_developer | ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

    «حقایق انقلاب اسلامی» رو خود ما مردم هر روز داریم با گوشت و پوستمون درک می کنیم، حرفهای «دشمن» چیزی رو عوض نمی کنه همونطور که حرفهای شما نمیتونه حقیقت رو تغییر بده حتی اگر هزار میلیارد تومان از پول خودمون رو خرج تبلیغات کنید. به جای اون اگر این پول خرج بهبود اوضاع مردم میشد، شاید دیدگاه مردم هم کمی نسبت به «حقایق انقلاب اسلامی» تغییر میکرد.

  • hameds1
    hameds1 | ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

    بعد به یه عده میگیم ساندیس خور، جیره خور ناراحت میشن. اینا پول خون مردمه. میدن براشون کامنت فیک بذارن. تو همین خون غرق میشین آخرش

مطالب پیشنهادی