ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حکمرانی اپل در بازار گوشی‌های هوشمند؛ 7 آیفون در میان 10 موبایل پرفروش 2021

با نگاهی به لیست 10 گوشی پرفروش سال 2021 که از سوی «کانترپوینت» منتشر شده، می‌توان دید که اپل با در اختیار داشتن هفت جایگاه از این فهرست، بازار را در مشت خود دارد و ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

با نگاهی به لیست 10 گوشی پرفروش سال 2021 که از سوی «کانترپوینت» منتشر شده، می‌توان دید که اپل با در اختیار داشتن هفت جایگاه از این فهرست، بازار را در مشت خود دارد و کار را برای رقبا دشوار کرده است.

بنابر لیست منتشر شده، آیفون 12 پرفروش‌ترین دستگاه سال 2021 بوده و در جایگاهی بالاتر از آیفون 12 پرو مکس و آیفون 13 که پرفروش‌ترین دستگاه سه‌ماهه چهارم سال بوده‌اند، قرار گرفته. بدین ترتیب سه مدل برتر اپل 41 درصد از فروش این کمپانی را در اختیار داشته‌اند. مدل آیفون 12 پرو جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده و پس از آن، جایگاه پنجم در اختیار آیفون 11 از سال 2019 قرار دارد.

همچنین آیفون SE عرضه شده در سال 2020 نیز هشتمین گوشی پرفروش سال 2021 بوده، این در حالیست که آیفون 13 پرو مکس در جایگاه نهم قرار دارد. در سال 2021 بیش از 4200 مدل گوشی هوشمند در جهان فعال بوده‌اند.

هفت گوشی پرفروش اپل در سال 2021

غیر از اپل کدام برند‌ها به این لیست راه پیدا کرده‌اند؟

گفتنی است که سامسونگ و شیائومی تنها برندهای دیگری هستند که توانسته‌اند غیر از اپل به این لیست راه پیدا کنند. نماینده پرفروش سامسونگ، گوشی A12 است که با فتح بازار‌های قاره آمریکا و غرب اروپا در جایگاه ششم ایستاده است.

ظاهرا تصمیم سامسونگ در استفاده از ویژگی‌های خوب نظیر دوربین کارآمد، باتری قدرتمند، حافظه‌های داخلی متنوع و پشتیبانی نرم‌افزاری بلندمدت موثر واقع شده و گلکسی A12 مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است.

پس از سامسونگ، شرکت چینی شیائومی به ترتیب با گوشی‌های ردمی 9A و ردمی 9 جایگاه‌های هفتم و دهم را به خود اختصاص داده و این دو مدل 22 درصد از فروش کلی شیائومی را در بازارهایی مانند چین، هند و اقیانوسیه را در اختیار داشته‌اند.

این 10 دستگاه، 19 درصد از فروش جهانی گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده‌اند که در مقایسه با میزان فروش 16 درصدی گوشی‌های پرفروش در سال 2020، رشدی 3 درصدی را نشان می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی