ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دبی
تکنولوژی

دبی به یکی از بازیگران اصلی حوزه رمزارزها تبدیل می‌شود

حاکم دبی، با هدف تبدیل شدن این شهر به یک «بازیگر اصلی» دارایی‌های دیجیتال در سطح جهان همانند سنگاپور، ایالات متحده و السالوادور، قوانین جدیدی را در مورد دارایی‌های مجازی وضع و همچنین از ایجاد ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

حاکم دبی، با هدف تبدیل شدن این شهر به یک «بازیگر اصلی» دارایی‌های دیجیتال در سطح جهان همانند سنگاپور، ایالات متحده و السالوادور، قوانین جدیدی را در مورد دارایی‌های مجازی وضع و همچنین از ایجاد یک مرجع نظارتی رمزارزها خبر داد.

محمد بن راشد آل مکتوم نخست وزیر امارات متحده عربی و همچنین حاکم دبی، در توییت خود نوشت:

«آینده متعلق به کسی است که آن را طراحی کند. امروز، از طریق قانون دارایی‌های مجازی، ما به دنبال مشارکت در طراحی این بخش جدید جهانی هستیم که به سرعت در حال رشد است. گام ما جهشی به سوی آینده با هدف توسعه این بخش و حمایت از تمام سرمایه‌گذاران آن است. و آینده زیباتر... جامع‌تر... و بهتر است.

دبی

علاوه بر این، حاکم دبی اعلام کرد که سازمان تنظیم مقررات دارایی مجازی دبی یا VARA، به جز در مرکز مالی بین‌المللی دبی در مناطق آزاد و توسعه ویژه امارات دارای اختیارات اجرایی خواهد بود. به گفته او، قانون جدید دارایی‌های دیجیتال دبی، ساکنان آن را مجبور می‌کند تا پیش از انجام فعالیت‌های مرتبط با رمزارز در VARA ثبت نام کنند.

کسب‌وکارهایی که با فعالیت‌های مربوط به دارایی مجازی از جمله راه‌اندازی صرافی رمزارز، انجام انتقال ارزهای دیجیتال و سایر خدمات مرتبط با ارائه و تجارت توکن سر و کار دارند نیز باید در دبی حضور داشته باشند. افراد یا کسب‌و‌کارهایی که قوانین جدید را نقض کنند ممکن است با جریمه نقدی مواجه شوند یا مجوز کسب و کار آن‌ها تعلیق خواهد شد.

هرچند در این بیانیه ذکر نشده که کدام رمزارزها مشمول قانون جدید می‌شوند، اما VARA علاوه بر تنظیم قوانین و کنترل، انواع دارایی‌های مجازی را طبقه‌بندی و مشخص می‌کند.

واکنش مدیرعامل بایننس به قانون جدید دبی

«چانگ پنگ ژائو» مدیرعامل بایننس در واکنش به این خبر، ضمن تحسین از ایجاد VARA گفت شفافیت نظارتی برای رمزارزها بسیار مهم است و این قانون جدید دارایی مجازی، یک گام بزرگ رو به جلو برای دبی محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی