ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل پلی
تکنولوژی

کاربران روسی گوگل پلی بزودی قادر به خرید اپ‌ها و بازی‌ها نخواهند بود

گوگل به توسعه‌دهندگان اندروید اطلاع داد که کاربران گوگل پلی استور در روسیه، به‌زودی توانایی خرید اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها، IAP ها و اشتراک‌ها را از دست خواهند داد. غول موتور جستجو در بیانیه خود از «اختلال ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

گوگل به توسعه‌دهندگان اندروید اطلاع داد که کاربران گوگل پلی استور در روسیه، به‌زودی توانایی خرید اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها، IAP ها و اشتراک‌ها را از دست خواهند داد.

غول موتور جستجو در بیانیه خود از «اختلال در سیستم پرداخت» به عنوان دلیلی برای «متوقف کردن» خدمات پرداخت استور خود یاد کرد که در روزهای آینده انجام خواهد شد. با این حال، برنامه‌های رایگان، همچنان مانند گذشته قابل دانلود خواهند بود و کاربران به اپلیکیشن‌های خریداری شده قبلی خود دسترسی دارند.

علاوه بر موارد ذکر شده، هیچ تغییر دیگری در فروشگاه گوگل پلی در روسیه وجود ندارد و توسعه‌‌دهندگان همچنان می‌توانند اپلیکیشن‌ها را منتشر و به‌روز کنند.

راه‌حل‌های ارائه شده برای استفاده از گوگل پلی در زمان محدودیت

گوگل پلی

از سویی دیگر، گوگل اعلام کرده که اشتراک‌های خریداری شده کاربران تا پایان دوره صورتحساب آن‌ها ادامه خواهند داشت، اما پس از آن به دلیل مشکلات ایجاد شده، دیگر تمدید آن‌ها امکان پذیر نیست. غول فناوری، به عنوان یک راه حل پیشنهاد می‌کند که امکان تمدید اشتراک کاربران را به تعویق بیندازد که این امر تا یک سال ممکن است ادامه داشته باشد.

یکی دیگر از راه حل‌های ارائه شده، رایگان کردن اپلیکیشن‌ها یا حذف اشتراک پولی آن‌ها «در طول مدت زمان محدودیت» است. البته این روش برای برنامه‌هایی در نظر گرفته شده که خدمات مهمی را به کاربران ارائه می‌کنند که باعث حفظ امنیت آن‌ها و دسترسی به برخی اطلاعات را فراهم می‌کند.

با این حال، گوگل در وبلاگ خود توضیح می‌دهد که شرایط به سرعت در حال تغییر کردن است و باید دید شرایط بین این دو کشور و البته تحریم‌های اعمال شده به چه صورتی ادامه پیدا خواهند کرد. گوگل پیش از این رسانه‌های روسیه از جمله شبکه خبری راشاتودی را به درخواست «میخایلو فدوروف» وزیر تحول دیجیتال اوکراین از تبلیغات و کسب درآمد در پلتفرم ویدیویی یوتیوب منع کرده بود. همچنین شرکت بازی‌سازی نینتندو، به دلیل مشابه و مسدود شدن سرویس پرداخت، فروش دیجیتال بازی‌های خود را در روسیه به حالت تعلیق درآورده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • حمید رضا کاظمی
    حمید رضا کاظمی | ۲۰ اسفند ۱۴۰۰

    اون وقت که یمن رو بمب باران می کردن کجا بودین تا گوگل رو روی عدبستان ببندید حالا تازه بیدار شدین

  • molavy
    molavy | ۱۹ اسفند ۱۴۰۰

    یعنی کافه بازار می‌تونه بره روسیه

مطالب پیشنهادی