ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی
تکنولوژی

هشدار آمریکا به سازندگان تراشه چین: با فروش به روسیه به سرنوشت هواوی دچار می‌شوید

«جینا ریموندو» وزیر بازرگانی ایالات متحده در خطاب به شرکت‌های چینی سازنده تراشه هشدار داد که اگر از محدودیت‌های ایالات متحده علیه صادرات به روسیه سرپیچی کنند و فروش کالاهای خود به روسیه را ادامه ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

«جینا ریموندو» وزیر بازرگانی ایالات متحده در خطاب به شرکت‌های چینی سازنده تراشه هشدار داد که اگر از محدودیت‌های ایالات متحده علیه صادرات به روسیه سرپیچی کنند و فروش کالاهای خود به روسیه را ادامه دهند، مانند هواوی دسترسی آن‌ها به تجهیزات و نرم‌افزار آمریکایی که برای تولید محصولات خود به آن‌ها نیاز دارند را مسدود خواهد کرد.

ریموندو در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز، به کورپوریشن بین‌المللی ساخت نیمه‌رسانا (SMIC) بزرگترین سازنده تراشه چین اشاره کرد و گفت فروش به روسیه می‌تواند باعث شود که آمریکا روابط خود با SMIC را محدود کند، زیرا آن‌ها ارائه تجهیزات و نرم‌افزار خود توسط روسیه را متوقف کرده‌اند.

هواوی

تاثیر تحریم‌های ایالات متحده علیه هواوی

با این وجود SMIC نیز در خطر قرار گرفتن در شرایط هواوی است. به دنبال تحریم‌های ایالات متحده علیه غول فناوری و ارتباطات چین، این شرکت از کاهش 29 درصدی درآمد خود در سال 2021 خبر داد، واحد تجاری سرور x86 خود را فروخته و از همه مهم‌تر سیستم عامل هارمونی را برای محصولات مصرف خود معرفی کرده است.

از سویی دیگر، چین قصد دارد وابستگی خود در زمینه نیمه‌هادی به کشورهای دیگر را پایان دهد و به خوبی می‌داند که اعلام تحریم علیه SMIC و سایر شرکت‌های نیمه‌هادی آن، برای جاه طلبی‌های پکن چه معنایی دارد و باید دید واکنش دولت چین به این بیانیه چگونه خواهد بود.

SMIC در گزارش اعلام نتایج مالی سه ماهه چهارم سال مالی 2021 خود وعده داده بود که «به طور مداوم به عملیات انعطاف‌پذیر خود پایبند باشد، به منظور ارائه خدمات خود به مشتریان سراسر جهان جهانی سازی و ادغام عمیق در اکوسیستم جهانی را ادامه دهد، پیشرفت به شیوه‌ای ثابت را دنبال کند، به تقویت همکاری استراتژیک خود با مشتریان و تامین‌کنندگان ادامه دهد و پرژوه‌های افزایش ظرفیت خود را به طور پیوسته پیش ببرد.»

به دنبال حمله نظامی روسیه به اوکراین، ایالات متحده، اتحادیه اروپا و سایر دولت‌ها، تحریم‌های گسترده‌ای علیه روسیه وضع کرده‌اند و شرکت‌های بزرگ صنعت تراشه‌سازی جهان از جمله TSMC و اینتل نیز به تبعیت از آن‌ها فروش تراشه به روسیه را متوقف کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۹ اسفند ۱۴۰۰

    اگر از طریق سویفت نفروشن چطور میخواد بفهمه اونوقت؟

    • hameds1
      hameds1 | ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

      از طریق بقال سر کوچه شما می خوان بفروشن فک کنم

مطالب پیشنهادی