ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تسلا و صدور صورتحساب ۶۰۰ هزار دلاری برای مشتری چینی بخاطر استفاده از سوپرشارژ

نشریه‌های چینی گزارش کرده‌اند باگ موجود در سیستم سوپرشارژ تسلا باعث صدور صورتحسابی عجیب و غریب برای یکی از شهروندان این کشور شده است. در این گزارش ادعا شده شهروند چینی به خاطر شارژ خودروی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۸

نشریه‌های چینی گزارش کرده‌اند باگ موجود در سیستم سوپرشارژ تسلا باعث صدور صورتحسابی عجیب و غریب برای یکی از شهروندان این کشور شده است. در این گزارش ادعا شده شهروند چینی به خاطر شارژ خودروی خود در یکی از ایستگاه‌های اختصاصی تسلا، صورتحسابی ۶۰۰ هزار دلاری دریافت کرده است.

تسلا

ماجرا از این قرار است که مالک بدشانس تسلا مدل ۳ هشداری را در اپلیکیشن تسلا دریافت می‌کند. در این اپلیکیشن به مالک گوشزد می شود که به خاطر بدهی ۳,۸۴۶,۳۰۶ یوانی (معادل ۶۰۸,۷۰۸ دلار) دیگر امکان استفاده از شبکه سوپرشارژ را ندارد. چنین صورتحسابی در نوع خود کاملا عجیب است، به ویژه آنکه مالک مذکور اعتبار رایگان برای استفاده از شبکه سوپرشارژ را دارد. یک‌ محاسبه ساده نشان می‌دهد با چنین مبلغی می‌توان نسخه Standard Range Plus از تسلا مدل ۳ را ۳۲ هزار بار شارژ کرد.

تسلا

تسلا در پاسخ به این مشتری، اذعان کرده که در سیستم‌های Back-end خود خطاهایی رخ داده، به همین جهت شماری از مشتریان با مشکلاتی مشابه روبرو شده‌اند. با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که علاوه بر شهروند مذکور، برای سایر مشتریان نیز صورتحساب های غیرمتعارفی صادر شده است.

هنوز در رابطه با علت بروز خطا اطلاعات دقیقی منتشر نشده، اما پیش بینی می‌شود دستکاری سیستم اضافه پرداختِ اشغال کردن جایگاه پس از شارژ کامل باتری عامل اصلی بوده است.

تسلا مدل 3

بد نیست اشاره کنیم تسلا برای اینکه از رها شدن خودروها در ایستگاه‌های شارژ جلوگیری کند، پس از پر شدن باتری به ازای هر دقیقه توقف ۳.۲۰ یوان برای مالک خودرویی که بطور کامل شارژ شده، در نظر می‌گیرد. البته در صورت اشغال بودن تمامی جایگاه‌ها این رقم به ۶.۴۰ یوان افزایش می‌یابد. در آن سوی دنیا و در ایالات متحده این رقم به ازای هر دقیقه توقف اضافی ۰.۵۰ دلار است. چنانچه تمامی جایگاه‌های ایستگاه پر شده باشند، این رقم یک دلار خواهد بود. در اروپا هم این ارقام به ترتیب ۰.۵۰ و ۱ یورو هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pop_0098
    pop_0098 | ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

    ریس سایپا حالا میاد میگه دیدید گفتم تکنولوژیر فقط پراید ایرانی با سیستیم کاملا افلاین بدون باگ در خدمتون هستیم ۲۰۰ ملیلون تومان 😂

مطالب پیشنهادی