ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اصلاح سهمیه بندی بنزین
خودرو

نتایج مثبت اجرای طرح اختصاص سهمیه بنزین با کد ملی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: «نتایج اولیه طرح آزمایشی بازتوزیع یارانه بنزین در کیش مثبت ارزیابی می‌شود.» در این طرح، سهمیه بنزین به جای خودرو، به افراد اختصاص می یابد تا حتی ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: «نتایج اولیه طرح آزمایشی بازتوزیع یارانه بنزین در کیش مثبت ارزیابی می‌شود.» در این طرح، سهمیه بنزین به جای خودرو، به افراد اختصاص می یابد تا حتی افراد فاقد خودرو نیز از آن منتفع شوند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند توزیع یارانه سوخت در حال حاضر ناعادلانه است و باید اصلاح شود، در همین رابطه نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را تدوین کرده‌اند تا در نحوه سهمیه بندی بنزین تغییراتی اعمال شود.

بر اساس طرح جدید توزیع یارانه سوخت که به صورت آزمایشی در دو جزیره قشم و کیش آغاز شده است، سهمیه بنزین به جای اختصاص یافتن به وسایل نقلیه، به افراد اختصاص می‌یابد.

هنوز زمان دقیق اجرای سراسری طرح جدید سهمیه بندی بنزین مشخص نیست طرحی که نمونه اصلاح شده تلقی می‌شود. اجرای طرح بنزین برای همه در حال بررسی است و قرار است برای اجرای سراسری آن تصمیم گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: «نتایج اولیه طرح آزمایشی بازتوزیع یارانه بنزین در کیش مثبت ارزیابی می‌شود.»

کرامت ویس کرمی اعلام کرد: «طرح آزمایشی بازتوزیع یارانه بنزین، طرح مثبتی بوده و با موفقیت در سه جایگاه جزیره کیش به صورت آزمایشی اجرا شده و استمرار دارد. در حال انجام سوخت گیری با روشی متفاوت از سامانه هوشمند سوخت هستیم که سهمیه را به جای خودروها به اشخاص اختصاص می‌دهیم.»

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اضافه کرد: «از ایجاد زیر ساخت لازم در جایگاه‌ها و بخش‌های فنی و عملیاتی این طرح آزمایشی و این که مورد استقبال مردم قرار گرفته، مشخص می‌شود که طرح مثبتی بوده است. ضمن آن که هدف اصلی و اولیه این طرح؛ یعنی تخصیص سوخت به جای خودروها به اشخاص در حال آزمایش است و ابعاد دیگر آن از جمله تاثیرگذاری بر میزان مصرف سوخت نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.»

وی در ادامه گفت: «بعد از بررسی تمام جوانب آن، قابل تعمیم به دیگر جایگاه‌ها خواهد بود؛ به مرور نتایج و برنامه‌هایی که در مورد آن وجود دارد، اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

ششم دی امسال جواد اوجی، وزیر نفت اعلام کرد: «دولت در نظر دارد تا با هدف عادلانه‌تر کردن توزیع یارانه بنزین، اختصاص بنزین به افراد به جای خودروها را آزمایش کند.»

به گفته حسین شمسیان راد، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش، این طرح آزمایشی از یکم اسفند در جزیره کیش آغاز شده و نتیجه نهایی آن تا پایان اسفند اعلام می‌شود؛ در صورتی که مثبت باشد، به مدت یک ماه هم در جزیره قشم اجرایی خواهد شد و هیات دولت از مجموع این فرآیند آزمایشی، می‌تواند تصمیم بگیرد که این طرح قابل تعمیم به کل کشور هست یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Omid ..
    Omid .. | ۲۴ اسفند ۱۴۰۰

    خب حالا الان یه نفر که تنهاست خانواده ای نداره داره با اون ماشین کار میکنه این چندلیتری که به ازای کارت ملیش میدن به چه دردی میخوره اونوقت باید کلی بره پول بنزین آزاد بده تازه اگر قیمتش مثل قبل 3تومن باشه که بعید میبینم اینا با این طرح قیمتم بالاتر میبرن به نظر من اگر میخوان عادلانه رفتار کنن یارانشو نقدی بدن به همه چرا اینطوری بنزبن بدن که باز طرف بره بنزینشو بفروشه به یکی دیگه کلی دردسر بکشه این وسط.

  • عارف ابشت
    عارف ابشت | ۲۳ اسفند ۱۴۰۰

    یعنی همین چرا زورت میاد بخیل به شما ربطی داره دولت به سهمیه بنزین داده مگه تنها خوشت میادش بله همه دارن یکی برا همه همه برایکی نیست

  • پیرهستم بازنشسته
    پیرهستم بازنشسته | ۲۳ اسفند ۱۴۰۰

    تا حالا شنیدین که یک طرح بد باشه؟ من که نشنیدم، همیشه همه طرح ها عالی هستن و باید اجرا بشن، به خاطر همین طرح هاست که اوضاع زندگی مردم داره روز بروز بهتر میشه.

  • علی بابایی
    علی بابایی | ۲۳ اسفند ۱۴۰۰

    هدف اینه که بنزینو گرون کنند و مطمئنا به نفع دولت هست نه به نفع مردم

  • realtime
    realtime | ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

    میشه یکی بهم توضیح بده این طرح چجوری کار میکنه؟ یعنی چی همه سهمیه دارن؟

    • MojtabaHere
      MojtabaHere | ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

      سلام،
      قبلاً بنزین رو به ماشین‌ها اختصاص میدادند. این ناعادلانه بود، چون اونی که پولدار بود ماشین بیشتری داشت و بنزین بیشتری می‌گرفت. الان می‌خوان به کد ملی اختصاص بدند. یعنی همه‌ی مردم، حتی اون‌هایی که ماشین ندارند هم از سهمیه بنزین برخوردار می‌شند.

      مثال: یک خانواده‌ی دو-سه نفره رو در نظر بگیر که ساکن منطقه‌ی نیاوران تهران هستند. آقا یک ماشین داره، خانم یک ماشین داره، فرزند یک ماشین داره، برای آفرود یک ماشین دارند و... این‌ها همه به تعداد ماشین‌هایی که دارند یارانه‌ی سوخت دریافت می‌کنند که واقعاً بهش احتیاجی هم ندارند.
      از طرف مقابل یک خانواده‌ی 5-6 نفره رو توی سیستان و بلوچستان تصور کن. همگی یک پراید دارند و اتفاقاً معیشت خانواده هم گره خورده به اون ماشین هست (سرپرست خانواده برای جبران هزینه‌ها مسافرکشی می‌کنه). این‌ها همه روی هم رفته یک سهیمه‌ی بنزین دریافت می‌کنند، چون یک ماشین دارند.

      • محسن قلیپور
        محسن قلیپور | ۲۲ اسفند ۱۴۰۰

        ببین دوست عزیز اصلا هم ناعادلانه نبود.اونی ک توو نیاوران زندگی میکنه و ۳ تا ماشین داره ۶۰ لیتر بنزین هیییچ جاشو نمیگیره چون ۳تا ماشین و هر سهمیه برای همون خودرو هستش و اینکه بالا شهریا اصلا نیازی ب سهمیه ندارن.کیش و قشم هم هممون میدونیم ک آدم ضعیف حتی برای تفریح هم نمیتونه بره چ برسه برا زندگی کردن.برا همین اون طرح اونجا موفقیت آمیز بوده.طرف ۵ میلیون حقوقشه کلا توو پایین شهر.اونی هم ک توو نیاورانه فقط ۵میلیون برای سگی ک توو ویلاش نگه داشته غذا میده.پ لطفا ازین طرح مزخرف استقبال نکنید

      • عارف ابشت
        عارف ابشت | ۲۳ اسفند ۱۴۰۰

        خوب پس چرا کمیته امداد که طرف مستمری دریافت می‌کنه درحالی که طرف قاچاقچیی مواد مخدر هستش روزانه چندین ملیون درآمد داره ولی مستم ی دریافت میکند علت چیست هموطنان ارجمند لطفاً یکم شفاف سازی باشه بهتره

    • molavy
      molavy | ۲۳ اسفند ۱۴۰۰

      دقیقا حرف شما خودش تایید درست بودن اجرای این طرح هستش
      اونی که پنج میلیون غذای سگ میده(چقدر نفهم هم هست بماند) چرا باید یارانه بنزینش سه برابر یک خانواده شش نفره با یک پراید باشه؟

      • حسن حریری
        حسن حریری | ۲۳ اسفند ۱۴۰۰

        اون زمان که بنزین و گرون میخواستن بکنن هم همینو میگفتن که طرف ماشین داره بنزین میزنه ولی من ماشین ندارم بنزین نمیزن ولی طرف که ماشین داره سوار مترو و اتوبوسی که یارانه روش میدن نمیشه تازه عوارض شهرداری ماشین و طرح زوج و فرد و بیمه و کلی هزینه ی دیگه رو میده ولی اون طرف اون هزینه هارو نمیده سوار اتوبوس و مترو یارانه ای هم میشه ولی اونی که ماشین داره شاکی نمیشه که حق مترو اتوبوس و به همه نمیدن ولو اینکه یه پراید داره بعد بنزین گرون میشه دوزار میدن به اون طرف و عوضش کلی کرایه تاکسی گرون میشه که آخر سر همه ضرر میکنن جز دولت. همیشه همینه ولی یکبارم مردم درس نمیگیرن و فکر میکنن دولت به فکر رفاه مردمه

    • عارف ابشت
      عارف ابشت | ۲۳ اسفند ۱۴۰۰

      یعنی همین توضیحی نیست

مطالب پیشنهادی