ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازی Hyde and Seek
تکنولوژی

معرفی بازی Hyde and Seek؛ ترکیبی فوق‌العاده از بازی‌های ماجراجویی و رومیزی

«کیت هالیدی» (Kate Holiday) در لندن قرن نوزدهم مرتکب جرمی شده و حالا پلیس لندن به دنبال اوست. شما باید در بازی Hyde and Seek که یک برد گیم داستان محور است به اون کمک ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

«کیت هالیدی» (Kate Holiday) در لندن قرن نوزدهم مرتکب جرمی شده و حالا پلیس لندن به دنبال اوست. شما باید در بازی Hyde and Seek که یک برد گیم داستان محور است به اون کمک کنید تا از شر نیروهای پلیس خلاص شود و البته با داستان و سرگذشت او آشنا شوید. آیا واقعا کیت مجرم است یا پلیس‌ها به اشتباه دنبال او هستند؟

در این مطلب از دیجیاتو، بازی Hyde and Seek را معرفی خواهیم کرد. یک بازی ماجراجویی و داستان محور که در آن بارها و بارها مجبور به تاس انداختن هستید و تمام حرکات شما با تاس انجام می‌شود.

معرفی بازی Hyde and Seek

اگر با بازی‌های کارتی آشنا هستید، Hyde and Seek هم برای شما یک تجربه کاملا لذت بخش محسوب می‌شود. در این بازی باید کنترل شخصیت کیت هالیدی را بر عهده بگیرید و داستان او در قرن نوزدهم لندن را رقم بزنید. در کوچه‌های خلوت این شهر همیشه باید حواستان به نیروهای پلیس باشد و با آن‌ها مبارزه کنید یا فرار را ترجیح دهید.

تمام حرکات بازی Hyde and Seek با کمک تاس و کارت‌هایی که در اختیار دارید رقم می‌خورند. در هر دور کارت‌هایی را در اختیار دارید که با استفاده از آن‌ها می‌توانید حرکت خود را انجام دهید. با این وجود شاید عقیده داشته باشید که بازی در مدت زمان کوتاهی تکراری خواهد شد. اگر Hyde and Seek را یک عنوان ماجراجویی و روایت محور در نظر داشته باشیم، شاید با گذشته زمان کمی تکراری خواهد شد اما به عنوان یک بازی کارتی یا رومیزی تجربه آن همیشه هیجان خاص خود را دارد. همچنین باید به این نکته توجه داشت که هر یک از مراحل بازی حداکثر 5 دقیقه طول خواهند کشید و مراحل متنوعی در آن قرار گرفته است.

بازی Hyde and Seek

پیش از هر چیز بهتر است با داستان بازی شروع کنیم. از همان ابتدای بازی متوجه خواهید شد که کنترل دختر جوانی به نام کیت را برعهده دارید که از دست پلیس‌ها گریخته و اکنون در کوچه‌های تاریک لندن متواری شده و تحت تعقیب نیروهای پلیس لندن است. بنابراین باید ماجراجویی جدید خود را به گونه‌ای آغاز کند که پلیس‌ها همیشه به دنبال او هستند.

با این حال داستان بازی به گونه‌ای طراحی شده که احساس یکنواختی را به بازیکنان ارائه نمی‌کند. به عنوان مثال در مراحل ابتدایی، علاوه بر اینکه با روند کلی بازی آشنا خواهید شد، از فلش بک استفاده شده و در طی داستان به چندین سال قبل برمی‌گردیم تا متوجه شویم چه اتفاقاتی در گذشته کیت رخ داده و چرا پلیس‌ها به دنبال او هستند.

مراحل بازی به شیوه جالبی ارائه می‌شوند. احتمالا تجربه بازی‌های رومیزی را داشته باشید که در آن‌ها مسیر مشخصی برای حرکت وجود دارد و هر پله یا سکو در آن امتیاز خاصی را برای بازیکنان به همراه دارد. در این بازی در طول مسیر علاوه بر الماس و سکه، ماجراجویی‌های مهم دیگری نیز قرار گرفته است.

بازی Hyde and Seek

به طور کلی با استفاده از کارت‌های پایین صفحه که هرکدام نشان دهنده یک عدد هستند، باید به نقطه پایانی برسید. همچنین این کار را باید در دوره‌ای مشخص (مثلا 12 دور) انجام دهید. در برخی شرایط روی نقشه بازی با نیروهای پلیس یا افراد دیگری مواجه خواهید شد که داستان جانبی دیگری دارند. به عنوان مثال با پلیس‌ها می‌توانید مبارزه کنید و با کمک به مردمان دیگر از امتیازاتی مانند «2 پله حرکت رو به جلو» بهره ببرد.

همانطور که گفتیم هر مرحله را باید در دوره‌ای مشخص به پایان برسانید. در واقع در هر دور چندین کارت در اختیار دارید که با استفاده از تمام آن‌ها می‌توانید حرکت کنید و پس از پایان کارت‌ها یا در صورتی که هیچ حرکت دیگری ندارید، دکمه پایان دوره (End Turn) را بزنید تا کارت‌های جدیدی به لیست شما اضافه شود.

مبارزات بازی هم به همین شیوه کارتی دنبال می‌شوند و در آن‌ها باید با استفاده از کارت‌های جمع‌آوری شده با پلیس‌ها مبارزه کنید. برخی کارت‌ها صدمه بیشتری به دشمنان وارد می‌کنند و برخی کارت‌ها باعث افزایش قدرت دفاعی شما می‌شوند. باید به این نکته توجه داشته باشید که از هر کارت در چه زمانی استفاده کنید که در تایم‌لاین پایین صفحه می‌توانید آن را مشاهده کنید.

نکته دیگر اینکه در انتها برخی مراحل، باید با دشمن خاصی مبارزه کنید که احتمالا باس‌های بازی هستند. این دسته از دشمنان قدرت و البته نوار سلامتی بسیار بزرگتری دارند و مبارزه با آن‌ها چالش‌های متفاوتی را به همراه دارد.

بازی Hyde and Seek از جمله جدیدترین عناوین موبایلی محسوب می‌شود که ماه فوریه برای پلتفرم‌های اندروید و iOS منتشر شده و جدیدترین به‌روزرسانی آن نیز روز گذشته منتشر شده است. Hyde and Seek از نظر طراحی و گرافیک به عنوان یک بازی رومیزی کاملا قابل قبول است و یکی از هیجان‌انگیزترین بازی‌های کارتی است که می‌توانید آن را تجربه کنید. از جمله نکات مثبت بازی می‌توان به داستان آن اشاره کرد که البته وجود مونولوگ‌های بسیار زیاد شاید برای برخی بازیکنان خسته کننده باشد.

دانلود بازی Hyde and Seek

بازی Hyde and Seek برای دو سیستم عامل اندروید و iOS منتشر شده و هم اکنون می‌توانید آن را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید. از نظر آمار نیز این بازی در همین مدت زمان کوتاه به خوبی توانسته نظر کاربران را به خود جلب کند. در گوگل پلی بیش از 2000 کاربر نظر خود را درباره بازی ثبت کرده‌اند که در نهایت امتیاز 4.1 برای بازی به دست آمده است.

Hyde and Seek

Hyde and Seek

سازنده: MazM قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 252/152 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی