ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی تب S8
تکنولوژی

کالبدشکافی گلکسی تب S8 از تعمیرپذیری قابل قبول آن خبر می‌دهد [تماشا کنید]

گلکسی تب S8 کوچک‌ترین دستگاه از جدیدترین تبلت‌های پرچمدار سامسونگ محسوب می‌شود که ماه گذشته معرفی شد و حالا کانال یوتیوب PBKreviews به سراغ این دستگاه رفته تا قابلیت تعمیرپذیری و جداسازی قطعات داخلی آن ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

گلکسی تب S8 کوچک‌ترین دستگاه از جدیدترین تبلت‌های پرچمدار سامسونگ محسوب می‌شود که ماه گذشته معرفی شد و حالا کانال یوتیوب PBKreviews به سراغ این دستگاه رفته تا قابلیت تعمیرپذیری و جداسازی قطعات داخلی آن را مورد بررسی قرار دهد.

PBKreviews در بررسی خود از نسخه Wi-Fi گلکسی تب S8 استفاده کرده است. نکته جالب اینکه سامسونگ در این نسخه هم از همان خشاب سیم کارت نسخه‌های 5G بهره گرفته، هرچند این دستگاه از قابلیت اتصال به شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کند. با این حال، سامسونگ در تبلت پرچمدار جدید خود بیشتر از پیچ‌های استاندارد فیلیپس استفاده کرده و تنها چند نقطه آن با چسب به یکدیگر محکم شده‌اند که با حرارت و مقداری الکل ایزوپروپیل از یکدیگر باز خواهد شد.

پس از جداسازی نمایشگر، با ساختار فلزی تقویت‌کننده زیر آن روبرو خواهید شد که باعث کنار هم قرار گرفتن تمام اجزای داخلی می‌شود و بسیار باریک است. خوشبختانه برای کنار هم قرار دادن اجزای مختلف تبلت، سامسونگ به طور گسترده‌ای از پیچ استفاده کرده که این امر فرآیند تعمیر را آسان‌تر می‌کند و به تعمیرکاران اجازه می‌دهد بسیاری از اجزای بدنه را به راحتی جدا کنند.

در کمال تعجب و شگفتی، سیستم خنک‌کننده دستگاه بسیار ساده است. روی چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 و رم دستگاه مقداری خمیر حرارتی و سپس چندین لایه نوار مسی و فیلم گرافیتی، از جمله در پشت نمایشگر وجود دارد. از سوی دیگر، نمایشگر بزرگ تبلت‌ها نسبت به گوشی‌ها فضای بسیار بیشتری برای سردسازی دستگاه فراهم می‌کند.

امتیاز تعمیرپذیری گلکسی تب S8

گلکسی تب S8

PBKreviews در انتهای ویدیوی خود به قابلیت تعمیرپذیری گلکسی تب S8، امتیاز 5.5 از 10 را داده است. به عقیده او، برخی اجزای داخلی دستگاه می‌توانست بهتر طراحی شود، به خصوص باتری که از زبانه‌های کششی برای ساده کردن جداسازی بهره نمی‌برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی