ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ایلان ماسک و گرایمز دختری به نام «وای» دارند

مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک و موسیقی‌دان کانادایی، گرایمز در سال 2020 صاحب پسری با نام مختصر «X» یا نام کامل «X Æ A-12» شدند و حالا مشخص شده این زوج فرزند دیگری هم دارند. دومین ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک و موسیقی‌دان کانادایی، گرایمز در سال 2020 صاحب پسری با نام مختصر «X» یا نام کامل «X Æ A-12» شدند و حالا مشخص شده این زوج فرزند دیگری هم دارند. دومین فرزند این زوج دختری به نام «وای» (Y) یا نام کامل «Exa Dark Sideræl Musk» است که در ماه دسامبر به دنیا آمده است.

ماجرا از آنجایی شروع شد که خبرنگار «ونیتی فیر» برای مصاحبه به خانه گرایمز در آستین تگزاس می‌رود و در هنگام مصاحبه، صدای یک نوزاد را می‌شنود. زمانی که این خبرنگار از گرایمز درباره وجود فرزندی جدید در زندگی‌اش می‌پرسد، او در ابتدا می‌گوید که نمی‌توانسته در این زمینه صحبت کند اما در نهایت تایید می‌کند که وای در دسامبر به دنیا آمده است.

وای هشتمین فرزند ایلان ماسک و دومین فرزند گرایمز به حساب می‌آید که مانند فرزند اول‌شان، نام متفاوتی دارد. حتی نام کامل دختر ایلان ماسک هم معنی مخصوص به خودش را دارد.

دختر ایلان ماسک

نام کامل دختر ایلان ماسک به چه معناست؟

گرایمز در مصاحبه با ونیتی فیر می‌گوید Exa در نام دخترش به عبارتی در ابرکامپیوترها یعنی اگزافلاپس اشاره دارد. Dark یا تاریکی به گفته گرایمز نشان‌دهنده ناشناخته‌هاست و اگرچه مردم از آن می‌ترسند، اما در حقیقت به معنای نبود فوتون‌هاست و همچنین ماده تاریک یک معمای زیبا از جهان ما به حساب می‌آید.

بخش بعدی نام دختر ایلان ماسک، Sideræl که در حقیقت همان sidereal است، به گفته گرایمز زمان واقعی جهان، زمان ستاره‌ای، زمان اعماق فضا و نه زمان نسبی زمین است. نام دختر ماسک و گرایمز همچنین ادای احترامی به شخصیت مورد علاقه گرایمز در فیلم «ارباب حلقه‌ها» به نام «گالادریل» است.

گرایمز در این مصاحبه گفته که می‌خواهد اطلاعات مربوط به دخترش را خصوصی نگه دارد. البته او در توییت دیگری احتمال تغییر نام فرزند دومش را هم مطرح کرده، اما احتمالا مانند برادرش که با نام X شناخته می‌شود، نام Y هم روی آن ماندگار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی