ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

گزارش نوبیتکس: بیشترین سهم معاملات ارز دیجیتال ایران در دستان پایتخت‌نشینان است

بر اساس گزارش سالانه نوبیتکس، تهرانی‌ها در معاملات بازار ارزهای دیجیتال، بیشترین سهم از معاملات را چه در بازارهای تتری و چه در بازار ریالی دارند. نوبیتکس گزارش سالانه خود را منتشر کرده و در ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۵

بر اساس گزارش سالانه نوبیتکس، تهرانی‌ها در معاملات بازار ارزهای دیجیتال، بیشترین سهم از معاملات را چه در بازارهای تتری و چه در بازار ریالی دارند.

نوبیتکس گزارش سالانه خود را منتشر کرده و در بخشی از این گزارش به بررسی سهم هر استان در معاملات رمز ارز کشور پرداخته است.

نتایج این بررسی نشان داده تهرانی‌ها بیشترین سهم از معاملات خود را بازار رمزارز اختصاص داده‌اند. بعد از تهران، شهرهایی چون خراسان رضوی و آذربایجان شرقی در رتبه دوم و سوم قرار می‌گیرند.

در بین تمام افرادی که از استان‌های مختلف کشور در این بازار سرمایه‌گذاری کردند، تهرانی‌ها بیشترین سهم را دارند. بخشی از این موضوع هم به توزیع شاخص ثروت مربوط است. طبق بررسی‌ شاخص توزیع ثروت، تهرانی‌ها بیشترین میزان دارایی ارزهای دیجیتال را در بین تمامی استان‌های کشور دارند.

طبق داده‌های گزارش سال نوبیتکس از 3میلیون و 500 هزار کاربر این صرافی ارز دیجیتال، 26 درصد آن‌ها تهرانی هستند و بالاترین رتبه سرمایه گذاری را هم در بازار رمزارزها دارند.

بیت‌کوین بیشترین سهم سبد دارایی ارز دیجیتال در تهران

طبق آمارهای منتشر شده 18 درصد سبد دارایی سرمایه‌گذاران تهرانی را بیت‌کوین تشکیل می‌دهد. ارزی که رتبه دوم را از آن خود می‌کند، اتریوم است که سهم آن 16 درصد است. رتبه اول و دوم نشان می‌دهد که ساکنان استان تهران به دنبال سرمایه‌گذاری بلندمدت و کم ریسک‌تر هستند. رتبه سوم و چهارم هم به دوج‌کوین و کاردانو تعلق می‌گیرد که به ترتیب هر کدام 14 و 10درصد سهم در این سبد دارند.   

طبق داده‌های منتشر شده در گزارش سال نوبیتکس، حدود یک سوم کل دارایی موجود در کیف پول کاربران این صرافی ارز دیجیتال در اختیار سرمایه‌گذاران تهرانی است و فعالان این استان بیشترین تاثیر را بر معاملات رمزارز ایران دارند. همچنین از نظر میانگین دارایی موجود در کیف پول، سرمایه گذاران استان تهران در رتبه اول قرار دارند. شاخص ثروت نشان می‌دهد، میانگین ارزش دارایی سرمایه‌گذاران تهرانی حدود ۲۴درصد بالاتر از میانگین کل کشور است.

26 درصد معاملات رمزارز در تهران

26درصد از معاملات ارزهای دیجیتال توسط تهرانی‌ها انجام شده است. در  کنار این موضوع باید اشاره کرد که معاملات ارز دیجیتال به دو روش ریالی و تتری انجام می‌شود. معاملات ریالی در بین ایرانی‌ها طرفدار بیشتری دارد اما بازار معاملات تتری هم طرفداران خود را دارد.

در تمامی استان‌ها بازارهای ریالی محبوب‌تر از بازارهای تتری است، اما نسبت این بازارها در هر استان متفاوت است. به طورمثال باتوجه به داده‌های منتشر شده به طور میانگین ۱۱ درصد معاملاتی که توسط کاربران نوبیتکس  در سال ۲۰۲۱  صورت گرفته، مربوط به بازارهای تتری بوده، اما در برخی استان‌ها شرایط متفاوت است. در تهران محبوبیت بازارهای تتری به 24درصد می‌رسد.

با کلیک روی گزارش سال نوبیتکس متن کامل این گزارش را دانلود کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی