ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قاچاق 160 پردازنده توسط مرد چینی
تکنولوژی

دستگیری یک مرد چینی که با چسباندن 160 پردازنده به بدنش، قصد قاچاق آن‌ها را داشت

قاچاق غیرقانونی محصولات در بسیاری از کشورهای جهان برای فرار از مسئولیت‌های مالی رواج دارد و حالا این بار خبر دستگیری یک مرد چینی در حال قاچاق پردازنده منتشر شده است. گفته می‌شود که این ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

قاچاق غیرقانونی محصولات در بسیاری از کشورهای جهان برای فرار از مسئولیت‌های مالی رواج دارد و حالا این بار خبر دستگیری یک مرد چینی در حال قاچاق پردازنده منتشر شده است. گفته می‌شود که این مرد 160 پردازنده را به بدنش چسبانده بود.

قاچاق کردن پردازنده‌ها بسیار ارزان‌تر و حتی مقرون به‌صرفه‌تر از وسایلی مانند لوازم خانگی است. بنابراین برخی از قاچاقچیان به سراغ قاچاق این دسته از محصولات می‌روند. پیش‌تر در دیجیاتو گفته بودیم که روش‌های جدیدی برای قاچاق پردازنده ابداع شده‌اند و برخی افراد با چسباندن CPU به بدن و زیر لباس خود، دست به این کار می‌زنند.

جدیدترین نمونه از این واقعه، مردی بوده که اخیرا حدود 160 پردازنده اینتل را زیر لباس خود مخفی و به بدنش چسبانده بود. این فرد هم اکنون تحت بازداشت قرار دارد. گفته می‌شود که این مرد سعی داشته تا با فرار از دست گمرک چین، بدون پرداخت هزینه این پردازنده‌ها را به فروش برساند.

قاچاق پردازنده های اینتل توسط مرد چینی

قاچاق 160 پردازنده توسط مرد چینی

مقامات گمرگ چین تایید کرده‌اند که یک مرد با 160 پردازنده اینتل زیر لباسش سعی داشته از دست ماموران فرار کند. پس انتشار گزارش مذکور، این مرد با لقب پردازنده متحرک و القاب جالب دیگری معروف شد. پردازنده‌های همراه این قاچاقچی، اغلب از نسل 11 و 12 پردازنده‌های اینتل بوده‌اند. مدل اکثر پردازنده‌های در حال قاچاق، Core i5-12600K بوده که یکی از پردازنده‌های نسل 12 اینتل محسوب می‌شود.

قیمت این مدل از پردازنده‌های اینتل حدودا برابر با 330 دلار است و با یک تخمین ساده از قیمت این 160 پردازنده، به ارزش کلی بیش از 50 هزار دلاری این محموله می‌رسیم. این اولین باری نیست که چنین اتفاقی رخ می‌‌دهد. پیش از این افراد مختلفی در کشورهای دیگر نیز با روش‌های مشابه، دست به قاچاق پردازنده زده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Galaxy S
    Galaxy S | ۲۵ اسفند ۱۴۰۰

    مردمشون دیوونه شدن والا

مطالب پیشنهادی