ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کرونا چین
علمی

بدترین موج شیوع کرونا در چین: 17 میلیون نفر قرنطینه شدند

به دنبال افزایش دو برابری تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و رسیدن آمارها به 3400 ابتلای روزانه، چین حالا حدود 17 میلیون شهروند خود را به قرنطینه برده تا شرایط را کنترل کند. با این ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

به دنبال افزایش دو برابری تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و رسیدن آمارها به 3400 ابتلای روزانه، چین حالا حدود 17 میلیون شهروند خود را به قرنطینه برده تا شرایط را کنترل کند. با این حال، ابهاماتی در خصوص سیاست‌های این کشور در مواجهه با موج‌های جدید شیوع بیماری در دو سال اخیر به وجود آمده است.

افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان به کرونا، مقامات را به تعطیلی مدارس شانگهای و قرنطینه چندین شهر در شمال شرقی این کشور وادار کرده است. گفته می‌شود که این کشور در حدود 19 استان با موج‌هایی از کرونا امیکرون و دلتا روبرو شده است. شهر شنژن با جمعیت 13 میلیون نفری از همه ساکنان خواسته درون خانه‌ها بمانند تا جلوی گسترش گونه امیکرون که در همسایگی آن‌ها در هنگ کنگ شیوع پیدا کرده، گرفته شود.

در یکی از اطلاعیه‌های دولتی گفته شده که قرنطینه و توقف رفت و آمد عمومی تا تاریخ 29 اسفند ادامه خواهد داشت. در شهر «جیلین» که مرکز شیوع ویروس در شمال شرق چین بوده هم قرنطینه جزئی اعمال شده است. به گفته مقامات محلی، حدود 700 هزار شهروند «یانجی» در مرز کره شمالی هم در خانه‌های خود قرنطینه شده‌اند.

کرونا چین

سیاست‌های کنترلی چین در مقابل کرونا کار می‌کند؟

چین به عنوان اولین نقطه‌ای که ویروس کرونا در آن شناسایی شد، با سیاست «کووید صفر» دست به اجرای قرنطینه‌های سریع، محدودیت‌های مسافرتی و دریافت آزمایش‌های گسترده زده و تا حدی توانسته موج‌های مختلف کرونا را کنترل کند.

با این حال، جدیدترین موج کرونا که تحت تاثیر گونه شدیدا مسری امیکرون به وجود آمده، این سیاست را به چالش کشیده است. «ژنگ یان»، رئیس کمیسیون بهداشت جیلین اذعان می‌کند که واکنش مقامات محلی در مواجهه با این موج کافی نبوده است.

شهروندان جیلین تاکنون شش دور از آزمایش‌های سراسری را پشت سر گذاشته‌اند و از روز شنبه بیش از 2200 مورد ابتلا به امیکرون را گزارش داده‌اند. «چنگچون» در همسایگی جیلین با جمعیت 9 میلیون نفر هم روز جمعه قرنطینه شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی