ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

روسیه
کسب و کار

مقامات روسی هشدار دادند: دستگیری و توقیف اموال در انتظار شرکت‌های غربی

بسیاری از شرکت‌ها در واکنش به حمله نظامی روسیه به اوکراین، فعالیت خود را در این کشور به حالت تعلیق درآورده یا متوقف کرده‌اند. حالا روسیه به مدیران شرکت‌های منتقد هشدار داده در صورت انتقاد ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

بسیاری از شرکت‌ها در واکنش به حمله نظامی روسیه به اوکراین، فعالیت خود را در این کشور به حالت تعلیق درآورده یا متوقف کرده‌اند. حالا روسیه به مدیران شرکت‌های منتقد هشدار داده در صورت انتقاد از رویه این کشور ممکن است آنها را دستگیر کند یا دارایی‌های شرکت را توقیف کند.

وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی اعلام کرد که مقامات روسی رهبران شرکت‌هایی همچون مک دونالد و آی‌بی‌ام را تهدید کرده‌اند که در صورت انتقاد، آنها را ممکن است دستگیر کرده و اموالشان را توقیف کنند.

در گزارش منتشر شده به این موضوع اشاره شده که دادستان‌های روسیه به شرکت‌های غربی که از این کشور خارج می‌شوند یا از دولت انتقاد می‌کنند، هشدار جدی داده است. شرکت‌هایی که در واکنش به حمله روسیه به اوکراین فعالیت خود را در روسیه متوقف کرده‌اند در معرض توقیف اموال قرار دارند و حتی مدیران آنها ممکن است از سوی مقامات روسی دستگیر شوند.

روسیه شرکت‌های منتقد را تهدید می‌کند

روسیه هفته گذشته اعلام کرد که می‌تواند دارایی شرکت‌هایی را که فعالیت خود را در روسیه به حالت تعلیق درآورده‌اند، مصادره کند. انبوهی از شرکت‌های بزرگ آمریکایی و اروپایی پس از آغاز تهاجم این کشور به اوکراین از روسیه خارج شده‌اند و روسیه با تحریم‌های اقتصادی فلج کننده‌ای روبرو است.

براساس گزارش‌های منتشر شده، تاکنون چندین شرکت تهدیدهای دادستانی روسیه را دریافت کرده‌اند که در بین آنها نام مک‌دونالد، شرکت بین‌المللی بیزینس ماشینز، یام کورپ برای برندهای فست فود KFC، پیتزا هات و تاکو بل در بین آنها دیده می‌شود.

مدیران مک‌دونالد، آی‌بی‌ام و یام کورپ هنوز توضیحی در مورد این تهدیدها ارائه نکرده‌اند. به گفته منابع آگاه، مدیران برخی شرکت‌ها به دنبال تهدیدهای روسیه در تلاشند از این کشور خارج شوند.

مک دونالد روز گذشته اعلام کرد که به صورت موقت رستوران‌های خود را در روسیه تعطیل کرده و افزود که فعالیت خود را در روسیه متوقف می‌کند. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که حقوق 62,000 کارمند خود را در روسیه در طی این مدت تعطیلی پرداخت می‌کند.

به همین ترتیب شرکت‌های IBM و Yum Corp نیز هفته گذشته اعلام کردند که فعالیت خود را در روسیه به حالت تعلیق درمی‌آورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • General X
    General X | ۲۴ اسفند ۱۴۰۰

    خبر دستگیری مدیر ویکی لیکس رو کار کردید؟

    عدم پذیرش درخواستش مبنی به عدم عدم استدرداد به آمریکا رو چطور؟

    حالم از این دوگانگی خبری تون بهم میخوره

مطالب پیشنهادی