ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قابلیت DirectStorage
تکنولوژی

قابلیت DirectStorage با هدف بارگذاری سریع‌تر بازی‌ها برای ویندوز 10 و 11 منتشر شد

کنسول بازی ایکس‌باکس سری ایکس به دلیل برخورداری از قابلیت DirectStorage، سرعت بسیار بالایی در بارگذاری بازی‌ها دارد و حالا بالاخره پای این قابلیت برای افزایش سرعت بارگذاری بازی‌ها به ویندوز 11 و همچنین ویندوز ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

کنسول بازی ایکس‌باکس سری ایکس به دلیل برخورداری از قابلیت DirectStorage، سرعت بسیار بالایی در بارگذاری بازی‌ها دارد و حالا بالاخره پای این قابلیت برای افزایش سرعت بارگذاری بازی‌ها به ویندوز 11 و همچنین ویندوز 10 باز شده است. رایانه‌هایی که از حافظه NVMe SSD استفاده می‌کنند، می‌توانند از این قابلیت بهره‌مند شوند.

در ابتدا گفته می‌شد که ویژگی DirectStorage قرار است تنها در ویندوز 11 حضور داشته باشد، اما خبر خوب اما این که کامپیوترهای مجهز به ویندوز 10 هم می‌توانند آن را تجربه کنند. این قابلیت به صورت نهایی برای رایانه‌های مجهز به حافظه NVMe در دسترس قرار می‌گیرد.

افزایش سرعت بارگذاری بازی‌ها با DirectStorage

قابلیت DirectStorage

مایکروسافت اعلام کرده بود ویژگی DirectStorage که در ایکس‌باکس‌های جدیدش به کار گرفته شده، برای رایانه‌های شخصی نیز ارائه می‌شود. کارکرد این قابلیت به نحوی است که اطلاعات را به طور مستقیم از حافظه NVMe SSD به رم و سپس به GPU انتقال می‌دهد. به لطف این مکانیزم، بازی‌ها می‌توانند خیلی سریع‌تر بارگذاری شوند. در نتیجه گیمرها می‌توانند خیلی کم‌تر از قبل به صفحه لودینگ بازی‌ها چشم بدوزند.

از امروز توسعه‌دهندگان بازی‌ها می‌توانند پشتیبانی از قابلیت DirectStorage ویندوز 11 و 10 را به بازی‌های خود اضافه کنند. مایکروسافت می‌گوید که این ویژگی در ویندوز 10 هم پشتیبانی می‌شود، اما بیشترین میزان بازدهی آن مربوط به ویندوز 11 است.

در نظر داشته باشید که قابلیت DirectStorage هنوز توسط بازی‌های ویندوزی پشتیبانی نمی‌شود، زیرا توسعه‌دهندگان بازی‌های خود را با این قابلیت در ویندوز ارائه نکرده‌اند. رویداد GDC 2022 که از 3 فروردین برگزار می‌شود، ممکن است جرقه پشتیبانی بازی‌ها از این ویژگی را بزند. گفته می‌شود که بازی مورد انتظار Forspoken یکی از اولین بازی‌هایی خواهد بود که در ویندوز قابلیت DirectStorage را تحت پوشش قرار می‌دهد.

نظر شما در مورد افزایش سرعت بارگذاری با ویژگی DirectStorage چیست و آیا با یک ویژگی انقلابی روبه‌رو هستیم؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ابوالفضل قدومی پور
    ابوالفضل قدومی پور | ۲۵ اسفند ۱۴۰۰

    بازی ها قبل از فعال کردن قابلیت :
    ۲ ثانیه
    بازی ها بعد از فعال کردن قابلیت :
    ۰.۵ ثانیه
    ای بابا 🤦‍♂️
    گیمر ها هم دیوونه شدن

مطالب پیشنهادی