ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینتل آرک
تکنولوژی

اینتل 10 فروردین از گرافیک‌های اختصاصی Arc برای لپ‌تاپ‌ها رونمایی می‌کند

مدت‌هاست منتظر رونمایی از کارت‌های گرافیک اختصاصی اینتل موسوم به Arc هستیم و حالا این کمپانی از معرفی نسخه مخصوص لپ‌تاپ آن‌ها در 30 مارس (10 فروردین) خبر داده است. اینتل 10 فروردین رویدادی برگزار ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

مدت‌هاست منتظر رونمایی از کارت‌های گرافیک اختصاصی اینتل موسوم به Arc هستیم و حالا این کمپانی از معرفی نسخه مخصوص لپ‌تاپ آن‌ها در 30 مارس (10 فروردین) خبر داده است.

اینتل 10 فروردین رویدادی برگزار می‌کند تا مطابق وعده خود در فصل اول 2022 از اولین پردازشگر گرافیکی Arc Alchemist برای بازار لپ‌تاپ‌ها پرده بردارد. اینتل از مخاطبان دعوت کرده که 10 فروردین ساعت 18:30 به وقت ایران به رویداد این شرکت بیایند و برای اولین بار نگاهی نزدیک به کارت‌های گرافیک لپ‌تاپ‌ها داشته باشند.

این شرکت تراشه‌سازی در ادامه، در فصل دوم 2022 کارت‌های گرافیک دسکتاپ را معرفی می‌کند. در فصل سوم سال جاری میلادی هم نوبت به رونمایی از پردازشگرهای گرافیکی ورک‌استیشن‌ها می‌رسد.

اینتل Arc Alchemist

مشخصات احتمالی اینتل آرک

بر اساس اطلاعاتی که از GPU اینتل در اختیار داریم، Arc Alchemist شامل دو نوع پردازشگر تحت عنوان DG2 خواهد بود: نوع بزرگ SOC 1 و نوع کوچک SOC 2. نوع اول که از پیکربندی DG2-512 استفاده می‌کند در گرافیک‌های سری Arc A700 و Arc A500 به کار گرفته می‌شود. در حالی که نوع دوم با پیکربندی DG2-128 در سری Arc A300 عرضه خواهد شد.

مدل‌های سری Arc A300 که اطلاعاتشان فاش شده شامل مدل دسکتاپ Arc A380 و لپ‌تاپ Arc A370M و Arc A350M است. این سه مدل همگی از پیکربندی DG2-128 بهره می‌برند. سری Arc A300 حداکثر از 8 هسته Xe، برابر 128 واحد پردازش، 1024 واحد محاسبه و منطق، حافظه 128 بیتی و لیتوگرافی 6 نانومتری TSMC استفاده می‌کند.

افزون بر این، انتظار داریم که در رویداد GDC 2022 اطلاعات بیشتری از پردازشگرهای گرافیکی اینتل منتشر شود. رئیس بخش GPU این شرکت قبلا گفته بود که اینتل می‌خواهد هر سال یک میلیون کارت گرافیک GPU روانه بازار کند.

آیا اینتل می‌تواند با پردازشگرهای گرافیکی خود به رقیبی برای انویدیا و AMD تبدیل شود یا نه؟ شما چه نظری دارید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی